بهبود کارآفرینان زن و اقلیت­ ها

برنامه تنوع در همکاری با گروه­ های مختلف در مرکز رشد چوبانی سبب بهبود کارآفرینان زن و اقلیت­ ها شده است.
نویسنده: مدیر سایت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

برنامه تنوع در همکاری با گروه­ های مختلف در مرکز رشد چوبانی سبب بهبود کارآفرینان زن و اقلیت­ ها شده است.

مرکز رشد چوبانی با هدف حمایت از استارتاپ­ های مرتبط توسط شرکت FoodNavigatior‌ ایجاد شد. این مرکز از افراد توانا برای ارائه­‌ی غذاهای سالم، خوشمزه،‌ مغذی و طبیعی با دسترسی آسان به افراد ایجاد شده است. این مرکز با استفاده از شرکت ­ها و تیم­ های کوچک با اهداف بزرگ و ایده ­های چالش برانگیز در صنعت غذا در صدد ایجاد تغییر و بهبود ساختارهای معیوب است. این مرکز رشد با ارائه­‌ی مکان استقرار، با مشاوره و ترتیب اجتماعات اثر بخش و تزریق سرمایه بدون درخواست سهام فعالیت می­ کند. در ادامه گفتگویی با زویی فلدمن مدیر این مرکز در ارتباط با برنامه ­ی تنوع همکاری با افراد و گروه ­ها آورده شده است.

هرچند مایه تاسف است اما عجیب نیست که سرمایه بسیار کمی بر روی تیم ­هایی که توسط کارآفرینان زن و یا اقلیت­ ها رهبری می­ شود سرمایه ­گذاری می­ شود، با این حال برنامه جدید مرکز رشد چوبانی که توسط زویی فلدمن هدایت می­ شود در همکاری ­های پیش رو به سمت حمایت بیشتر از بنیان­گذارانی است که کمترین حامیان را دارند.

“برای سومین سال پیاپی سرمایه­ گذاری تمامی شرکت ­های سرمایه­ گذاری بر روی تیم ­هایی که بنیانگذار یا هم ­بنیانگذار زن داشته­ اند در هر حوزه فقط ۲ درصد و برای بنیانگذاران رنگین پوست، بخصوص آفریقایی امریکایی­ ها، درصد بسیار ناچیزی و نه حتی یک درصد یک رقمی در مجموع بوده است.” فلدمن خطاب به فودنویگیتور می­گوید.

او در ادامه توضیح داد که سرمایه­ گذاری روی کارآفرینان زن و اقلیت به دلیل “بسیاری پیش داوری ­های هم آگاهانه و هم ناآگانه سیستمی” در دنیای سرمایه­ گذاری­ ای که در تصرف مردان سفید است هنوز پایین مانده است.

“سرمایه ­گذاری مبحثی روانشناسانه و تاحدی احساسی است. شما تمایل دارید بر روی آنچه شناخت دارید سرمایه­ گذاری کنید و شما خود را به خوبی میشناسید و ۹۳ درصد افرادی که در موقعیت ­های تصمیم­ گیری قرار دارند و کسانی که در سرمایه ­گذاری و تزریق پول به اکوسیستم ­های بزرگ فعالیت دارند نه زن و نه رنگین پوست هستند. فقط ۷ درصد افراد در شرکت­ های سرمایه ­گذاری که در موقعیت تصمیم­گیری و توزیع سرمایه هستند از گروه اقلیت ­ها  هستند.” فلدمن گفت.

فلدمن همچنین به این نکته اشاره کرد که “این موضوع حقیقتی بسیار ناامید کننده است” و از توانایی او هم برای تغییر آن خارج است، اما تجربیاتش به عنوان یک زن و تجربه­ ی بیش از ۴ سال در دنیای سرمایه­ گذاری، تلاش و توجه او را به تزریق سرمایه به این گروه ­ها معطوف کرده است.

در این دوران او به خود افتخار می­ کند که توانسته است “با داشتن سابقه ­ای قوی در مذاکراتی که شخصا در آن دخیل بودم و سرمایه­ گذاری روی تیم­ هایی که بنیان­گذاران یا هم ­بنیان­گذاران آن­ها از اقلیت­ ها، قومیت­ ها و نژادهای متفاوت بوده است دیدگاهی متفاوت در تیم رهبری و …  ایجاد کنم.”

و هنوز راه زیاد و کارهای نکرده­ی بسیاری در پیش است اما او می­خواهد آن­ها را با “تیم اثرگذار و حامی” خود در چوبانی انجام دهد.

“هدف من برای این همکاری در مرکز رشد پوشش و حمایت از همه­ی گروه­هایی است که در اقلیت هستند و نه فقط شامل قومیت و جنسیت و نژاد می­شود، بلکه فراتر از آن و حتی منطقه­ی جغرافیایی، سطح تحصیلات و طبقه­ی اجتماعی را نیز هم در بر می­گیرد.” که همه فاکتورهایی هستند که سبب ایجاد یک “رویکرد منحصر به فرد” می­شود. و سبب ایجاد یک فرهنگ می­شود که می­توان آن را گسترش داد و یاد گرفت. فلدمن گفت.

فلدمن در برنامه گروهی چوبانی برای اطمینان از گسترش تنوع گروه­هایی که قصد حمایت دارد، با هدف ترغیب تیم در مرکز چوبانی در بودجه­ی در نظر گرفته شده برای سفرهای تیم و گسترش جاهایی که بازدید شده است ملاحظات بیشتری کرد.

“ما رویدادهای لذت بخشی در تمام کشور برگزار کردیم. ما هشت شهر و همچنین کلان شهرها را هدف قرار دادیم که ۷ مورد از آن­ها را تا آن زمان مرکز رشد چوبانی بازدید نکرده بود. شهری مانند برلینگتون (در ایالت ورمانت) که تصور نمی­شد جامعه­ی قوی­ای از کارآفرینان داشته باشد، اما وجود داشت و ریشه در فرهنگ این شهر داشت.” فلدمن گفت.

مرکز رشد چوبانی با تلاش آگاهانه­ای در جهت استخدام افراد از مناطقی گسترده­تر و فراتر از مناطق شناخته شده قبلی چون بولدر (کلرادو)، آستین (تگزاس) و سان فرانسیسکو توانست اهداف خود را توسعه بخشد و کارآفرینانی را یافت کند که قبل از این حتی اسم این برنامه را نشنیده بودند و برای آن درخواست نکرده بودند. فلدمن گفت.

  • ورودیان متنوع مرکز

تلاش فلدمن منجر به ورودی ۷۵ درصد بنیان­گذار از گروه­های اقلیت جامعه و ۶۳ درصد از بنیان­گذاران زن شد.

“از نظر جغرافیایی هم تنوع بسیاری وجود داشت. کارآفرینان بسیاری از جنوب، برخی از مناطق روستایی و یک نفر از سیاتل بود. برای من این تنوع همچون نقش قالی باشکوهی است با داستان سرایان متفاوت بر روی آن” که تجربیات و ارزش آن­ها هم­خوانی بسیاری با فضای چوبانی دارد.

“چوبانی بر یک ایده استوار است؛ همگانی کردن تغذیه سالم و تسهیل دسترسی همه­ی افراد جامعه به آن به عنوان اصل اساسی و تغییرنکردنی و در تمامی مراحل انتخاب به عنوان اصول تیم بود.” و این اصل در تیم­هایی که به چوبانی وارد می­شوند نمود پیدا می­کند.

  • توصیه با کارآفرینان و سرمایه­ گذاران برای ایجاد تنوع در تیم ­ها

در حالی که فلدمن و چوبانی می­ توانند نمونه ­های عملی خوبی در پیاده سازی این تنوع تلقی شوند فلدمن بر این باور است که نیاز است که کارآفرینان و سرمایه ­گذاران نیز در ایجاد تنوع در این زمینه تلاش کنند.

زنان و دیگر اقلیت ­ها می­ توانند با همکاری یکدیگر به صورت گردهمایی­ های مجازی و یا حضوری بر این تبعیض غلبه کنند. فلدمن پیشنهاد داد.

“هم ­اکنون انجمن ­های کوچک و بنیادی ای هستند که از دسته­ های مختلف افراد گرد هم می­آیند. برای هرچیزی اجتماع وجود دارد. بعضا باید بیشتر و سخت­تر جستجو کرد تا آن­ها را پیدا کرد. اما قطعا وجود دارند. اولین پیشنهاد من برای کارآفرینان این است که گروه و یا مردمی را به آن تعلق خاطر دارید و در آن احساس حمایت و دیده شدن و اعتبار می ­کنید پیدا کنید.”

او به سرمایه­ گذاران پیشنهاد می­ دهد نگاه دقیق­تری به تیم خود داشته باشند و در هنگام استخدام از حضور نیروهای کاری متنوع در تیمشان اطمینان حاصل کنند. تا بتوانند از دریچه­ های مختلف، سرمایه ­گذاری خود را ارزیابی کنند. برای امکان پذیر شدن چنین اتفاق مهمی، سرمایه­ گذاران باید خارج از شبکه­ های اجتماعی حاضر خود و جاهایی که قبلا افراد از آن­جا استخدام می­ شدند را بررسی کنند.

“مهارت­ های استخدام نیروی انسانی را با تنوع در گروه­ ها هماهنگ کنید و به دنبال نیروی کار با تجربه­ ی متفاوت از خودتان و خارج از موسسه ­ها و مراکز علمی که تمایل دارید یا قبلا استخدام می­ کردید باشید. آن­ها افراد فوق­العاده­ای هستند که مهارت­ های اجتماعی بالایی در آن­هاست.” فلدمن گفت.

او اضافه کرد که بهتر است سرمایه ­گذاران گروهی از افراد با تجربیات و ارزش ­های را داشته باشند، به این دلیل که کارآفرینان ممکن است در هنگام ارائه کسب و کار خود احساس نگرانی و ترس پیدا کنند درصورتی که دریابند تمام افراد دور میز به هم شبیه و از او متفاوت هستند.

مرکز رشد چوبانی برنامه بلندمدتی برای موفقیت شرکت ­هاو تیم ­های تحت حمایت خود طراحی می­ کند. با وجودی که فلدمن با تمام نیرو این مجموعه را پیش می­ راند اما اذعان می­ کند که یکی از بهترین مدل ­ها در صنعت در این مجموعه اجرا می­ شود. همان­طور که موفقیت ­های بعدی فارغ التحصیلان آن گواهی بر این ادعاست.

در چوبانی تیم­ های حاضر در اولین و دومین ارتباط و همکاری یک رشد خوب در بازه ­ی زمانی یک ساله با متوسط توزیع ۶۸ درصد و رشد درآمدی سالانه ۶۷ درصد در سال مالی ۱۸-۲۰۱۷ به صورت متوسط مشاهده کردند.

در پایان فارغ التحصیلان در مجموع بیش از ۶۰ میلیون دلار از زمان شروع برنامه در سال ۲۰۱۶ افزایش سرمایه داشته ­اند.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved