برنامه دیموند 2.0 در نمایشگاه فین استارز

گزارش اجرای برنامه دیموند ۲.۰ در نمایشگاه فین استارز
نویسنده: مدیر سایت ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

 

 

«اجرای برنامه دیموند 2.0 در نمایشگاه فینکس / آپ استارز

در تاریخ دوشنبه، 2 اردیبهشت ماه 98 از ساعت 13 الی 18 و در نخستین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فینکس) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، سالن فین استارز، شتابدهنده دیموند برنامه دیموند 2.0 را با همکاری فرابورس در غرفه های آپ استارز اجرا کرد.

برای اجرای این برنامه، تیم دیموند از قبل با شرکت های خدمات فین تکی، خدماتی، صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری و بیمه ها، جلسات نیاز سنجی برگزار کرده، علاقمندی آن ها به استارتاپ ها را شناسایی کرده و بر اساس نیاز و علاقه شرکت ها، جلساتی را برای آن ها تنظیم کرد.

«در این جلسات ما میزبان 14 شرکت بالغ بودیم:»
همراه اول / ایرانسل / سرمایه گذاری ادونچرز / صندوق یکم دانشگاه تهران / شرکت حصین / سرمایع گذاری اندیشه ایرانیان / آریا همراه / بیمه کوثر / شرکت سداد / مدیریت ثروت ستارگان / سرمایه گذاری بهمن / شتابدهنده تریگ آپ / سرمایه گذاری لوتوس پارسیان

در برنامه دیموند 2.0 در نمایشگاه فین استارز ، هریک از این شرکت ها بسته به نیاز خود از 2 تا 10 استارتاپ را بررسی و با آن ها وارد جلسه مذاکره خصوصی شد. در تمام جلسات نماینده ای از تیم دیموند حضور داشت تا روند مذاکرات را به سمت همکاری اثربخش، جهت دهی کند.

در این راستا، عمده مسائل بررسی شده در این جلسات، نیازهای طرفین مذاکره، توانایی های آن ها برای رفع نیازها و امکانات همکاری مشترک بین شرکت ها و استارتاپ ها بود که تمام نتایج صورتجلسه شده و برای ادامه جلسات ثبت شد.

«نام استارتاپ های بررسی شده در جلسات، به شرح زیر است:»

ویکی نیکی / پی پینگ / نوبیتکس / آسان بورس / بدان / جیبی مو / آوانس / ایران بای بیت / پی استار / ارزش آفرین / بهاسنج / فونیکس / حساب و کتاب / ثمین / بابیمه / مدیریت ثروت استلار / زیبال / همبودگاه / تومن / رده

در مجموع 52 جلسه خصوصی در این رویداد برگزار شد، 20 استارتاپ مورد بررسی قرار گرفت و از میان آن، 45 جلسه با ذکر علاقمندی طرفین، به جلسات ادامه دار موکول شد.

برگزاری جلسات بعدی این استارتاپ ها با شرکت ها، به عهده شتابدهنده دیموند خواهد بود و در صورت شکل گیری همکاری موثر بین آن ها، مجموع 15 ساعت خدمات مشاوره رایگان حقوقی برای قراردادها، تفاهم نامه ها و سایر مسائل، خدمات مشاوره مالی، مالیاتی و خدمات مشاوره کسب و کار، بازار، برندینگ و مارکتینگ، به شرکت و استارتاپ ارائه خواهد شد.

 

«تجربه اجرای جلسات شرکت ها»

ماحصل  5 سال تجربه شتابدهنده دیموند در برگزاری رویدادهای متنوع کارآفرینی و میزبانی بیش از 4000 نفر در این رویدادها، ایجاد شبکه ارتباطی قوی بین بازیگران اصلی اکوسیستم و شناخت نیازهای آن ها بود. این تجربیات اثبات می کند که صرف سرمایه گذاری، موفقیت یک کسب و کار را تضمین نمی کند و در اقتصاد امروز، نیاز به بازار، تحقیق و توسعه، چابکی و رقابت پذیری مهمتر از جذب سرمایه خواهد بود. راه حل منطقی برای رفع این نیاز، همکاری های میان شرکتی شناخته شد و با مطالعه این نیازها و با استفاده از تجربه شتابدهنده های پیشرو دنیا که چنین روندی را پیش گرفته اند، برنامه دیموند 2.0 شکل گرفت.

در این برنامه، شتابدهنده دیموند به عنوان یک ارتباط دهنده، شتابدهنده و تسهیل کننده ارتباطات چندجانبه بین استارتاپ ها، سرمایه گذاران، شرکت های بزرگ فعال و نقش بازوی تحقیق و توسعه  برای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را در  صنایع مختلف دارد. شتابدهنده دیموند این همکاری را با هدف استفاده از  بستر و ظرفیت‌های شرکت های بزرگ، با رویکرد پاسخگویی به خواسته ها و نیازمندی های آنان از طریق استارتاپ های مرتبط، طراحی کرده است و دیموند در راستای این هدف، موفق به همکاری با شرکت های بزرگی  شده است.

با توجه به تجربه ای که شتابدهنده دیموند در همکاری با استارتاپ ها و مسیر رشد آن ها داشته، و همچنین شبکه ارتباطی قوی که در اکوسیستم کارآفرینی ایران بین شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری، دانشگاه ها، صنایع و بنگاه های اقتصادی ایجاد کرده است، چشم انداز این شتابدهنده برای فعالیت های آتی، حرکت به سمت همکاری با شرکت های بزرگی است که بتوانند آورده های نقدی و غیر نقدی خود را با استارتاپ ها به اشتراک بگذارند.

این شرکت ها یا به عنوان سرمایه گذار و یا به عنوان همکار استراتژیک در کنار استارتاپ ها قرار می گیرند و شکاف بین بازار، صنعت و این کسب و کارهای نوپا را پر می کنند.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved