گزارش رویداد DMOND Meetup در اصفهان با موضوع تیم سازی

نویسنده: مدیر سایت ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

در تاریخ 21 مرداد 97، اولین رویداد DMOND Meetup با موضوع تیم سازی در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. در ابتدای رویداد، توضیحاتی در مورد فعالیت این شتابدهنده در اصفهان و تهران ارائه شد و سپس آقای هومن هوشیاری، از منتورهای شتابدهنده دیموند، در مورد نحوه برگزاری این رویداد صحبت کردند و بنا شد پس از توضیحات ایشان، افراد از تجربیات خودشان صحبت کنند و در پایان رویداد بازی گروهی انجام شود.

آمار شکست استارتاپ ها و دلایل آن بررسی شد که مهمترین آنها اول بی توجهی به نیاز بازار و تیم ناکارآمد، کمبود نقدینگی و … بود. در مورد تست MBTI توضیح داده شد که افراد می توانند برای شناخت توانایی های خود و اینکه چه کاری مناسب آن هاست از آن استفاده کنند و یکی از شرکت کننده ها به عنوان شخصیت برون گرا، در مورد خود و فعالیت هایش صحبت کرد.

چرخ کیفیت زندگی و نحوه به تعادل رساندن آن توضیح داده شد و نهایتاً همه شرکت کنندگان هدف و آرزوی خود را نوشتند.

در این قسمت به صحبت شرکت کننده ها رسیدیم. اولین نفر ایده تولید پیکسل داشتند و تیمی که از جمع دوستان تشکیل شده بود ولی از نظر کسب و کار هماهنگ نبودند در نتیجه تیم از بین رفت و تجربه ایشان این بود که در یک تیم خوب شخصیت افراد باید با هم فرق داشته باشه ولی ما همه دوستامون مثل هم بودن و دلیل شکستمون همین بود هممون میخواستیم مدیر باشیم.

نفر بعدی بیشتر تجربیات مشاوره استارتاپ ها رو داشته و معتقد بود بعد ٢ سال تیم ها دلسرد می شوند در حالیکه باید بتوانند ۵ سال در یک شاخه ثبات پیدا کنند.

سپس آقای هوشیاری پیش نیاز تیم سازی رو خلاقیت بیان کردند و سه عامل: مهارت و تخصص، انگیزه و تفکر خلاق، را لازمه بروز خلاقیت معرفی کردند.

اصطلاح بعدی مثلث تیم سازی بود که باید تکمیل شود تا تیم بتوانند خوب با هم کار کنند: آرمان مشترک، یادگیری و استقلال (به معنای اختیار دادن به اعضای تیم)

مدل مدیریتی گوگل و اپل بررسی شد که اولی مدل باز و ذومی دیکتاتوری بودند.

نهایتاً بازی شروع شد به این شکل که ١٠ نفر داوطلبانه جلو رفتند و آرزو و هدفشان رو گفتند و بعد 3 نفر که با هریک از اینها هم آرزو بود پشت سر اون فرد قرار گرفت.

بعد در هر تیم یک تعیین نقش انجام شد. یک نفر راوی، دو رابط و یک نویسنده به صورت دهان به دهان و زنجیره ای باید جلد بوکلت دیموند را روی کاغذ کپی می کردند.

نهایتأ نتایج جالبی که از این بازی دریافت شد حذف یکی از رابط ها برای مدیریت زمان، استفاده از میزهای نزدیک در برای انتقال سریع تر و بعضی تکنیک هایی بود که تیم ها برای طراحی دقیق تر و بهتر به کار بردند. در این بازی مهارت های ارتباطی، استراتژی سازی، مدیریت زمان، گفتاری و پیاده سازی در تیم ها سنجیده شد و در آخر رویداد زمانی برای شبکه سازی و ارتباط افراد و استفاده از منتورینگ اختصاص داده شد.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved