گزارش نهمین دوره از رویداد DMOND Meetups با موضوع بلاک چین

نویسنده: مدیر سایت ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

Block Chain

 

در روز دوشنبه 16 بهمن ماه 1396 ، نهمین دوره از رویدادهای DMOND Meetups برای بار دوم با موضوع بلاک چین برگزار شد. در این دورهمی محوریت اصلی گفتگو، بحث ارزهای دیجیتال، چالش های آن و آینده احتمالی آن در بازار بود.

در ابتدای رویداد دکتر قدوسی، معاون اجرایی شرکت توسعه کارآفرینی بهمن توضیح کوتاهی در رابطه با این موج فناوری جدید داشتند و به این موضوع اشاره کردند که امروزه خیلی افراد در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و استخراج آن ها فعالیت می کنند ولی تعداد بسیار کمی به دنبال راه اندازی کسب و کار در این فضا هستند. استارتاپ هایی که در این رویداد حضور داشتند:

موننکوایران: تحقیقات در حوزه قراردادهای هوشمند که بر مبنای بلاک چین نوشته می شود.

دیل وردز (Deal Words): یک مولتی پلتفرم رایگان برای نگهداری اسناد حسابداری است که بر پایه زنجیره های بلاک چین انجام می شود و از طریق ارز های دیجیتال آن را بیمه می کند. هدف این استارتاپ بیمه کردن معاملات و حذف مفهوم ضرر در اقتصاد است.

در پاسخ به درخواست یکی از شرکت کنندگان برای توضیح کلی بلاک چین، آقای قدوسی روند رشد بلاک چین در سال 2017، نحوه برخورد جوامع دیگر با این فناوری جدید، و جایگاه آن در ایران را بررسی کردند. مثال جالبی که در مورد مقایسه ورود موبایل به ایران و جایگاه بلاک چین زده شد. با این توضیح که ورود موبایل به بازار و هجوم سرمایه گذاری در این حوزه را به ورود سرمایه های کلان به حوزه بلاک چین به امید سود چندین برابر تشبیه کرد، مرحله بعدی آن بازار داغ خرید و فروش و ورود انواع مختلفی از این ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، ریپل، اتریوم و …  است و در مرحله آخر ماینرها وارد بازار می شوند. نتیجه این روند ترکیدن حباب قیمت غیر واقعی این ارزهای دیجیتال است و در این مرحله کسب و کارهای نوپا بر پایه این تکنولوژی شکل می گیرند. 

شرکت کننده دیگری به دو ویژگی اصلی بلاک چین اشاره کرد که اول ایجاد فضای امنیتی است که هک و سوء استفاده در آن امکان پذیر نیست و ویژگی دوم ایجاد یک فضای بدون مرز و یکپارچه و شفاف است. مهمان دیگری کاربرد های حوزه بورس و بیمه را به این ویژگی ها افزود و به رمزنگاری و محاسبات ریاضی بلاک چین اشاره کرد.

در یک جمع بندی کلی موارد استفاده از بلاک چین، از بین بردن مرکزیت و نهادهای واسطه ای، کاهش هزینه های تعامل و هزینه ایجاد امنیت بین واسطه ها، قراردادهای هوشمند، شفافیت نزدیک به 100 درصد و ایجاد اعتماد نام برده شد.

همچنین اطلاع رسانی شد که  اولین معاملات ایرانی تا دو الی 3 هفته آینده رخ خواهد داد و اولین شتابدهنده بر مبنای بلاک چین در ایران تا اردیبهشت ماه 97 تاسیس و یک دوره کد نویسی بر مبنای بلاک چین برگزار خواهد شد.

در انتهای رویداد سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد به عنوان اولین کراد فاندینگ در ایران که بر پایه سهام شکل گرفته معرفی شد.

در این بخش از رویداد با توجه به درخواست و استقبال مهمانان از مباحث گسترده این حوزه، سرفصل هایی که تمایل به صحبت در آن حوزه بود به شرح زیر نوشته شد:

استخراج این ارزها، بخش اقتصادی، ایده های بلاک چین، ICO کردن، امنیت، آکادمی بلاک چین، تجربیات و شکست ها، مدل درآمدی استارتاپ های فعال در این حوزه، پیش بینی آینده و چالش های تکنولوژیکی.

و بنا شد برای ارتباط بیشتر مهمانان دورهمی در گروه هایی در بخش دوم رویداد و خارج از رویداد در این حوزه ها فعالیت و گفتگو کنند.

لینک عضویت در گروه تلگرام DMOND BlockChain Meetup:

https://t.me/joinchat/BV8JKFKQ7MTdU5DO3UqleA

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved