گزارش Meetup حوزه IoT

گزارش Meetup حوزه IoT
نویسنده: مدیر سایت ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

 

گزارش چهارمین دوره میت آپ با محوریت موضوع IoT

 

هدف از این دورهمی آگاهی از فعالیت های شرکت های فعال در این حوزه و به اشتراک گذاری ایده‌های خلاقانه در قالب یک دورهمی غیر رسمی است به طوری که بستری برای یک ارتباط  سازنده و بلندمدت مابین افراد شرکت‌کننده فراهم گردد. در این دور همی ما به دنبال  تطبیق و اتصال افراد و کسب و کارهای  مطرح در این حوزه خواهیم بود.

این رویداد با معرفی و توضیح هدف برگزاری دورهمی توسط آقای ملکی، CTO شتابدهنده دیموند، آغاز شد و پس از آن آقای روح پور، مدیر توسعه کسب و کار شتابدهنده دیموند، با پخش یک فیلم کوتاه از کارن کراد، این پلتفرم تامین مالی جمعی را به حضار معرفی کردند.

در ادامه آقای ملکی به معرفی عناوین مهم حوزه    IoT  از جمله بحث اتوموبیل و وسایل نقلیه، BlockChain، واقعیت مجازی و… پرداختند و موضوعات به روز در این زمینه مثل امنیت، سنسورها و…معرفی شدند و توضیح کوتاهی در مورد هریک از آنها داده شد.

 

بخش اول رویداد با بررسی و مرور چالش‌های اصلی این حوزه مثل کمبود نیروی کار متخصص و درک پایین مسئولین از اهمیت موضوع، با مشارکت شرکت کنندگان به پایان رسید.

در این رویداد برخی استارتاپ‌های فعال در این حوزه دعوت شدند که در بخش بعدی دورهمی هریک به معرفی کسب و کار خود پرداخته و پرسش و پاسخی با شرکت کنندگان شکل گرفت.

  • تیم اول تیم IoT Bit که بستری طراحی کرده تا بتوان بردهای سخت افزاری را از طریق پروتکل های MQTT Rest و CoAP به اینترنت متصل کرد و اطلاعات ارسال شده توسط سنسورها را بر روی پنل تحت وب دریافت و نمایش داد.
  • تیم دوم از IoT Academy صحبت کردند که در زمینه ارائه آموزش‌های مربوط به این حوزه فعالیت می‌کند.
  • تیم سوم برنامه ریزی هوشمند بود که در مورد سنسورهایی که طراحی کردند، از جمله سنسورهای کشاورزی و ردیابی برای استفاده بیمارستان‌ها و برخی دیگر از تولیداتشان توضیح دادند و برای نمونه یک دستگاه نورپردازی را به شرکت کنندگان نشان دادند.

 

  • معرفی مجموعه هوده که در زمینه نوشتن برنامه کسب و کار و تیم سازی برای استارتاپ‌ها فعالیت می کند.

و در آخر تیم مونیکار به معرفی فعالیتش در زمینه طراحی دستگاه‌های ارتباطی برای خودرو و کنترل مدیریت ناوگان، و مجموعه برهان، به معرفی فعالیتش به شکل یک هلدینگ سرمایه گذاری برای استارتاپ ها در حوزه IT  و ICT  پرداختند.

پس از صحبت مدعوین و شرکت کنندگانی که قصد معرفی کسب و کار خود را داشتند، آقای ملکی به عنوان حسن ختام رویداد، در مورد دوره‌های برگزاری دورهمی Meetup  و DMOND Pitches توضیح دادند. پس از اتمام رویداد نیز فضا و فرصتی برای شبکه سازی حضار فراهم شد تا  با هم ارتباط موثر برقرار کنند.

امید است شبکه ارتباطی بین کارآفرینان و فعالان این حوزه روز به روز گسترده‌تر شده و شتابدهنده دیموند بتواند در این امر، مشارکتی موثر داشته باشد.

 

 

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved