گزارش یازدهمین دوره DMOND Meetup با موضوع FINTECH

نویسنده: مدیر سایت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

 

گزارش یازدهمین دوره از رویداد DMOND Meetups با محوریت موضوع FINTECH و بازارهای مالی

در تاریخ 10 اردیبهشت 97 ، یازدهمین دوره از رویداد DMOND Meetups با محوریت موضوع FINTECH در شتابدهنده دیموند برگزار شد.

در ابتدای رویداد، توضیحاتی در مورد روند برگزاری رویداد ارائه و هدف این رویداد، شبکه سازی و ارتباط سازنده بین افراد فعال در یک حوزه معرفی شد. سپس از حضار درخواست شد تا اگر کسی ایده یا تجربه ای در این زمینه دارد، به صورت غیر رسمی و دوستانه آن را با دیگران در میان بگذارد.

یکی از شرکت کنندگان ایده خود را در صنعت بیمه مطرح و رقبای خود را بیمه بازار و بیمیتو معرفی کردند. در مورد نحوه کسب درآمد خود صحبت کردند و درخوست همکاری با تیم های برنامه نویسی حاضر در دورهمی را داشتند.

نماینده واحد فینوتک شرکت ارتباط فردا دومین شرکت کننده ای بودند که کسب و کار خود را معرفی کردند. این شرکت پلتفرم ارتباط بین خدمات دهندگان و نیازمندان  در حوزه فین تک، بورس، بیمه، تلکام و … بود و پیشنهاد دادند استارتاپ های این حوزه می توانند از 23 سرویس بانکی این شرکت استفاده کنند. ارائه دهنده شاخص های مالی و بورسی، شارژ و خرید سیم کارت، تسهیلگری پرداخت، سرویس های ثبت احوال و ..

آسان بورس: یک استارتاپ در حوزه بورس و معاملات الگوریتمی آن است. این استارتاپ پلتفرمی طراحی کرده که هر کس می تواند الگوریتم بورسی خود را بر روی آن پیاده کرده و کارایی آن را در بازارهای مختلف بسنجد و بدون دانش برنامه نویسی به کارگزاری ها متصل شود. رقیب خود را استارتاپ کوانت کن معرفی کردند و در مورد روش درآمد زایی و گزارش مالی ماهانه صحبت کردند.

در این قسمت از دورهمی، بحث از بازارهای مالی به ارزهای دیجیتال یا Digital Currency کشیده شد و آقای ملکی، CTO شرکت دیموند در مورد فرصت ها، سرفصل ها، ترندهای بازار و محدودیت ها و ممنوعیت های آن صحبت کردند. گفته شد که رشد قیمت بیت کوین فرصت خوبی برای رشد ایده ها و کسب و کارهایی در این فضا هست، مثل فروشگاه هایی که در ایران می توانید با بیت کوین از آن ها خرید کنید. (بیشتر بخوانید)

شرکت کننده دیگری پیشنهاد داد که تهدید تحریم ها را از این طریق به فرصت تبدیل کنیم و در داخل کشور ارز دیجیتال تولید و معامله کنیم و در ادامه آن در مورد پشتوانه های پولی و پشتوانه های این ارزها صحبت شد.

آخرین صحبت کننده نماینده شرکت مدیریت ثروت ستارگان بود که یک شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه هلدینگ برکت و VC در حوزه های مالی، فین تک و بیمه است. ایشان از پورتفوی سرمایه گذاری های شرکت به نیوٌ، PhonePay و Nik Starter اشاره کردند و از استارتاپ هایی که MVP آماده دارند و به درآمد رسیدند، برای Scale up کردن دعوت به همکاری کردند.

با پایان صحبت آخرین نفر، بخش اول رویداد به اتمام رسید و ساعت دوم، پس از پذیرایی، به شبکه سازی افراد و مذاکرات اختصاص یافت. امیدواریم که خروجی این شبکه سازی ها، همکاری سازنده بین بازیگران فعال اکوسیستم استارتاپی FINTECH و بازارهای مالی و رشد آن ها باشد.

 

 

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved