گزارش رویداد DMOND Meetup با موضوع مهارت های شغلی

گزارش رویداد DMOND Meetup با موضوع مهارت های شغلی
نویسنده: مدیر سایت ۱۵ آبان ۱۳۹۷

در تاریخ 14  آبان ماه 97، دورهمی شتابدهنده دیموند با موضوع مهارت های شغلی، با مربی گری امید امین، از منتورهای شتابدهنده دیموند و بنیان گذار برند Tiny Baby برگزار شد. در ابتدای رویداد، افراد با یکدیگر و فعالیت هم آشنا شدند و در ادامه، به مفهوم کار کردن و هدف از کار کردن در زندگی پرداخته شد که طبق نظرات شرکت کنندگان، هدف از کار کردن، کسب  رفاه و لذت بردن از آن مطرح شد. و خوشبختی در لذت بردن از کاری است که انجام می دهیم.

برای این کار باید 4 گام اساسی طی شود:

گام اول: هدف گذاری

طبق مدل SMART ، اهداف ما باید خاص و مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دست یافتن، واقع گرایانه و زمان دار باشد. هفت گام برای هدف گذاری شخصی بررسی شد که در کسب و کار هم به همین شکل برنامه ریزی انجام می شود. رمز هدف گذاری انگیزه است.

گام دوم: عزم و اراده

شرکت کنندگان در مورد نداشتن اراده در خواندن دروسی که به آن علاقه ندارند و انجام کارهایی که دوست ندارند صحبت کردند. گفته شد که چیزی به نام اراده وجود ندارد و فقط تمرکز بر کار است. در ادامه به زندگی بتانی همیلتون اشاره شد که سرمشقی برای عزم و اراده بود.

به اهمیت مهارت های ارتباطی اشاره شد و آقای امین از خودشان مثال زدند که برای یک ایده معمولی صرف مهارت ارتباطی شان توانستند چند هزار دلار سرمایه جذب کنند. به زندگی آقای نیک ویجی اشاره شد که با معلولیت مادرزادی به دنیا آمد ولی با تمرکز بر داشته هایش، یعنی همان معلولیت، فرد موفقی شده است. رمز اراده هم تمرکز است.

 

گام سوم: یادگیری

 برای موفقیت در شغل و راه اندازی یک کسب و کار باید مهارت هایی را یاد بگیریم که این مهارت ها عبارتند از:

– مهارت های راه اندازی کسب و کار (هدف گذاری، استراتژی، بیزنس پلن)   – مالی و مالیاتی   – حقوقی و قوانین   – تیم سازی و منابع انسانی   – مهارت های اجتماعی و ارتباطی   – بازاریابی و فروش

در یک تیم کامل باید 4 نقش فنی، مدیریتی، بازاریاب و آچارفرانسه وجود داشته باشد. همچنین نباید با کسانی که دقیقاً شبیه خود ما هستند تیم شویم چون ارزش افزوده ای برای ما نخواهند داشت.

رمز یادگیری، ممارست است.

گام چهارم: امکانات و ساختار

 

در پایان رویداد، کسانی که علاقمند بودند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنند، اعلام آمادگی کردند و بنا شد شتابدهنده دیموند در راستای تیم سازی و آموزش، به آن ها کمک کند.

 

 

 

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved