گزارش رویداد DMOND Pitches با موضوع گردشگری

نویسنده: مدیر سایت ۰۲ تیر ۱۳۹۷

 

در تاریخ 30 خرداد 97، یازدهمین دوره از رویدادهای DMOND Pitches و دومین دوره از موضوع گردشگری و سفر، در شتابدهنده دیموند برگزار شد. در ابتدای رویداد پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تیزر معرفی شتابدهنده دیموند، توضیحات کوتاهی در مورد نحوه برگزاری رویداد و ارائه شد و هدف برگزاری از رویداد، ارتباط بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران معرفی شد. در این راستا از شرکت های سرمایه گذاری نظیر ایراتل ونچرز، کارایا، اسمارت آپ و … دعوت شد تا نمایندگان آن ها در این رویداد حضور داشته و شرکت کنند.

پس از این توضیحات، داوران رویداد به شرح زیر خود را معرفی نمودند:

آقایان: مرتضی طالع، مدرس دانشگاه و فعال در حوزه گردشگری/ نوید یوسفیان، موسس و بنیان گذار See You in Iran/ امین کریمی، مدیر محصول شرکت علی بابا و روزبه شاهرخی، مدیر ارزیابی صندوق فن آفرینی سلامت.

در ادامه، آقای نوید یوسفیان، در مورد انگیزه راه اندازی See You in Iran و عملکرد آن، چالش ها و اهداف آن صحبت کردند. ایشان با اشاره ای به پتانسیل های گردشگری ایران و فقدان اطلاعات کافی، صحبت خود را به پایان رساندند و ارائه استارتاپ ها با تیم موسم آغاز شد.

 

موسم:  پلتفرم اجاره اقامتگاه و ویلا است که از طریق شبکه اجتماعی، میزبان و مهمان را به هم متصل می کند و از طریق خدماتی نظیر اهراز هویت و ضمانت بازگشت وجه، اعتماد را بین مشتریان ایجاد می کند.

اسکان یار: اپلیکیشن اجاره اقامتگاه است که ضمن حذف واسطه ها، تنوع زیادی را در اختیار مهمانان قرار می دهد و از طریق سرویس مکان یابی، نزدیکترین اقامتگاه ها را به مسافران نشان می دهد.

قنات: در زمینه فروش صنایع دستی و سوغاتی برای مسافران خارجی در ایران فعالیت می کنند و از طریق فروش

مستقیم در فروشگاه ها و هتل ها، همکاری با تورلیدر ها و فروش آنلاین، درآمد کسب می کنند.

فلکسا: یک شبکه گردشگری جامع در ایران برای مسافران خارجی است که یک بانک اطلاعاتی جامع گردشگری ایجاد کرده است

و با تحلیل الگوی رفتار گردشگران، اطلاعات مناسبی را به آن ها ارائه می دهد.

توران: این استارتاپ در حوزه برگزاری تورهای خاص فعالیت می کند و از طبقه بندی های آن می توان به تورهای مختص معلولین، کودکان، سالمندان و … اشاره کرد.

پس از ارائه آخرین استارتاپ، 15 دقیقه زمان برای پذیرایی و شبکه سازی اختصاص داده شد و در این زمان،

استارتاپ ها و شرکت کنندگان با سرمایه گذاران، داوران و سایر استارتاپ ها ارتباط برقرار کردند. داوران نیز

امتیازات خود را به استارتاپ ها دادند و در پایان این زمان، نفرات اول تا سوم به شرح زیر معرفی شدند:

تیم اول: توران

تیم دوم: فلکسا

تیم سوم: موسم

 

در آخر، آقای مرتضی طالع به عنوان حسن ختام رویداد اشاره کردند، در سالهایی که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند، کتابی  400 صفحه ای از آسیب شناسی این حوزه نوشته اند و توصیه شان به استارتاپ ها این است که ابتدا خلاء ها و آسیب ها را شناسایی کنند و بعد به فکر ارائه راه حل برای آن باشند.

طبق روال همیشگی، یادبود استارتاپ های برگزیده تقدیم شد و عکس یادگاری این رویداد نیز ثبت شد. شتابدهنده دیموند از تمام عزیزانی که ما را در مسیر رشد و گسترش اکوسیستم کارآفرینی ایران همراهی می کنند، صمیمانه سپاسگزاری می کند.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved