گزارش هفتمین دوره رویداد DMOND Meetups

گزارش هفتمین دوره رویداد DMOND Meetups
نویسنده: مدیر سایت ۱۸ آذر ۱۳۹۶

گزارشDMOND Technical Meetup

در تاریخ 13 آذرماه 96، هفتمین دوره از رویداد DMOND Meetups  در حوزه فنی برگزار شد.

در این رویداد میزبان جمعی از افراد علاقمند به این حوزه، استارتاپ های فعال و شرکت کنندگان آزاد بودیم.

فعالین حوزه فنی در این رویداد شامل افراد متخصص در زمینه فروشگاه سازی، سئو، برنامه نویسی و طیف وسیعی از فعالیت های Technical می شود.

در ابتدای رویداد معرفی اجمالی از نحوه برگزاری این دورهمی غیر رسمی و هدف اصلی آن -گسترش شبکه ارتباطی افراد در یک حوزه- بیان شد و بعد از این توضیحات، آقای عمیدی مدیر پروژه سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد، در رابطه با فعالیت این سامانه توضیحاتی در مورد مشکلاتی که بر سر راه سرمایه گذاری وجود دارد ارائه کردند که مهمترین آن ها بحث ارزش گذاری استارتاپ ها و ارتباط بین سرمایه گذار و استارتاپ در یک شبکه ارتباطی نام برده شدند.

بخش اول دورهمی بعد از این مقدمات، با معرفی اولین استارتاپ آغاز شد.

برنارابین: یک تیم فنی است که برای طراحی سایت و اپلیکیشن برای IOS و اندروید فعالیت می کند. استارتاپ هایی که در بخش فنی ضعف دارند می توانند از این تیم برای طراحی وبسایت و اپلیکیشن خود استفاده کنند. 

ایرف: این استارتاپ در حوزه خرید و فروش محصولات هنری فعالیت می کند و چالش خود را پیدا کردن نیروی مناسب و متخصص برای توسعه فنی خود بیان می کند. به همین دلیل در این دورهمی شرکت کرده است تا بتواند با افراد متخصص در این زمینه ارتباط بگیرد.

تپ خرید: سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی فعال در منطقه 2 است و مهمترین چالش خود را در بحث تیم سازی، شتابدهنده ها و بحث MVP و تیم فنی معرفی کردند. کمبود نیروی متخصص یا لینک نشدن افراد متخصص با استارتاپ ها از مشکلاتی بود که این استارتاپ با آن مواجه بود.

کوئرااین استارتاپ در حوزه مهارت سنجی برنامه نویسی فعالیت می کند و به استارتاپ ها کمک می کند تا نیروی فنی مورد نظر خودشان را پیدا کنند. کوئرا از گروهی از برنامه نویسان تشکیل شده و با توجه به نیاز هر شرکت از نیروی فنی، می توانند برنامه نویس به آن معرفی کنند. کوئرا از شرکت رهنما و اسنپ با عنوان نمونه های همکاری نام برد.

حصین: در حوزه اپلیکیشن دستگاه های کارت خوان فعالیت می کند. به گفته نماینده این استارتاپ این اپلیکیشن یک سری امتیازات برای باشگاه مشتریان کاربران یک مجموعه (برای مثال پالادیوم) دارد. همچنین تجربه ناموفقی در برون سپاری بخش فنی استارتاپ خود داشته که عامل اصلی آن عدم فهم نیازمندی توسط نیروی فنی بوده است و معتقد است بازدهی تیم فنی در درون شرکت خیلی بیشتر از برون سپاری آن است.

واکاویک: سرویس پردازش متن است که برای کسب و کارهای حوزه فنی قابل استفاده است. تشخیص متن و خلاصه سازی هوشمند و … چالش اصلی در زمینه فنی این است که با کمبود توسعه دهنده متخصص و نیروی فنی متناسب با ساختار فنی استارتاپ خود مواجه هستند.

ابرین: این استارتاپ در زمینه پوش نوتیفیکیشن فعالیت می کرده و در حال حاضر با تمرکز بر زیرساخت ها و پلتفرم های Tech Base ، سرویس های Real Time را ارائه می دهند و به وسیله ابزارهایی که در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد آن ها را قادر می سازد نرم افزار ها، بازی های آنلاین چند نفره و سایر خدمات آنلاین بلادرنگ خود را بسیار سریع و با هزینه بسیار پایین تر ایجاد نمایند و تحلیل های آماری روشنی از نحوه استفاده کاربرانشان به صورت زنده به دست آورند.

در این قسمت معرفی استارتاپ ها به پایان رسید و در ساعت دوم رویداد، ارتباط به صورت فردی خارج از چارچوب دورهمی بین افراد شکل گرفت و حاضرین در رویداد به شبکه سازی و ارتباط گرفتن با افراد مورد نیاز خود پرداختند.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved