باهوش هستید یا سختکوش؟

باهوش هستید یا سختکوش؟
نویسنده: مدیر سایت ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

باهوش هستید یا سختکوش؟

مدیرعاملان بزرگ معتقدند استخدام نیرو صرفاً بر اساس هوش و استعداد و بدون توجه به سایر توانایی های کاری، اشتباه بزرگی است.

اگر شما برای مصاحبه شغلی رفته اید و مدیرعامل شرکت از شما می پرسد: شما باهوش هستید یا سختکوش؟ ، چه پاسخ خواهید داد؟

به عقیده مدیرعامل برگر کینگ، پاسخ درست “سخت کوش” است، او می گوید بسیاری از افراد پاسخ می دهند که ما نیازی به کار زیاد نداریم چون باهوش هستیم.

استخدام شغلی باید بر اساس توانایی های کاری افراد باشد نه صرف ضریب هوشی آن ها. مقاله ای در سال 2007 انگیزه و پشتکار در رسیدن به اهداف بلند مدت، ارزشی مساوی یا بیشتر از هوش و استعداد دارد. این تحقیق بیان می کند که دست یابی به اهداف دشوار و بزرگ، مستلزم تمرکز کاربردی هوش و استعداد در طول زمان است. اغلب افراد با استعداد زیادی برای انجام یک شغل رد می شوند و این به خاطر نداشتن تخصص کافی نیست، بلکه به خاطر  آن کلمات معمولی است که استخدام کنندگان در رزومه بی عیب و نقص آن ها به دنبالش می گردند. سایر افرادی که تجربه کاری کمتری دارند ولی در زندگی خود با بیماری مبارزه کرده اند، با چالش مواجه بوده اند، بیکار شده اند یا شکست خورده اند، در این مصاحبه ها پذیرفته می شوند.

نکته دیگری که استخدام کننده ها از آن غافل می مانند، استخدام نیرو برای آینده است. استخدام کسانی که از انجام کارهای خلاقانه نترسند و هرکاری که لازم است را برای یادگیری و موفقیت انجام بدهند. گاهی بهترین گزینه، با استعدادترین و بهترین آن ها نیست، بلکه با پتانسیل ترین آن ها است. مدیرعامل شرکت فیش بول معتقد است استخدام افراد بی تجربه و نا آزموده موفقیت آمیزتر است. باید به دنبال افراد تشنه یادگیری بگردید.

INC.COM

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved