بایدهای نام گذاری استارتاپ

نام گذاری استارتاپ
نویسنده: Mostafa Esmaeili ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

گسترش شبکه‌های ارتباطی، نحوه ارتباط افراد با هم را عوض کرده و به تبع آن، سبک نام گذاری ابزار آن هم متفاوت خواهد بود. اهمیت نام گذاری استارتاپ ها در عصر جدید افزایش یافته، چون علاوه بر نام شرکت، معمولاً آدرس وب سایت و شبکه‌های اجتماعی آنان نیز دربر می‌گیرد و به آن نام شناخته می‌شوند. در زیر به چند قانون برای نام گذاری استارتاپ‌ها می‌پردازیم.

 

۵ قانون نام گذاری استارتاپ

١- آدرس وبسایت کوتاه باشد

اسم شرکت شما معمولاً آدرس URL شما خواهد بود برای همین حتماً باید آن را کوتاه انتخاب کنید. محققان این زمینه به این نتیجه رسیدند که تعداد حروف آن بهتر است ٧ یا کمتر باشد و اگر نام دامنه به ١٠ حرف برسد، بازدید کنندگان وبسایت ٧ درصد کاهش خواهند یافت. به عبارت دیگر، به ازای هر حرفی که به ٧ کارکتر دامنه افزوده شود، ٢ درصد بازدید کنندگان وبسایت کم خواهند شد.

 

نام گذاری استارتاپ

 

٢- مزایا و معایب نام های مبهم و گنگ

اهمیت نام گذاری، شرکت‌ها را به سمتی می‌برد که نام کوتاه و به یاد ماندنی برای خود انتخاب کنند. حتی اگر این نام ساختگی، بی‌معنی و بی ربط باشد. (به طور مثال اسپاتیفای و آمازون). اما این روند گاهی باعث می‌شود تا مجبور شوید هزینه زیادی صرف کنید تا فعالیت اصلی شرکتتان را به مردم توضیح دهید. بهترین راه و البته سخت‌ترین آن، انتخاب اسمی است که هم به یاد ماندنی باشد و هم توضیح دهنده فعالیت شما. (مثال Diapers.com)

 

نام گذاری استارتاپ

 

3- فکری هم برای “هوش مصنوعی” کنید

با رواج سیستم‌های کنترل صوتی موبایل‌ها مثل سیری (Siri)، تلفظ آسان اسامی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. بهتر است نام شرکت همانطور که تلفظ می‌شود، نوشته شود تا باعث اشتباه کنترل‌کننده‌های صوتی نشود.

 

بیشتر بخوانید:

استراتژی، اسطوره‌ای برای استارتاپ

 

۴- صفحه موبایل‌ها را در نظر بگیرید

کاربران امروزی می‌خواهند با یک نگاه به صفحه موبایلشان، متوجه شوند شما دقیقاً چه کاری می‌کنید و بخش زیادی از این توضیح را نام شما و طرز نوشتن آن می‌دهد که به آن “روانشناسی ادراکی” می‌گویند.

 

نام گذاری استارتاپ

 

۵- زیاد در نام گذاری گیر نکنید

درست است که نام گذاری یک استارتاپ بسیار اهمیت دارد ولی اهمیت آن کمتر از تولید یک محصول خوب است. حتی برخی کارشناسان بازاریابی معتقدند که نام و حتی لوگوی شما، اهمیت زیادی ندارد و آنچه که باعث شهرت شما می‌شود مطلوبیت حاصل از مصرف محصولتان و کیفیت آن است.

DMOND
اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved