بهترین سن راه اندازی کسب و کار چیست؟

بهترین سن راه اندازی کسب و کار چیست؟
نویسنده: مدیر سایت ۱۲ آذر ۱۳۹۶

کارآفرینی کار بسیار سختی است و مستلزم تجربه‌ی کافی، اشتیاق و تحمل فشار‌های فراوانی است.

معمولاً همه این ویژگی ها در دوران زندگی و در یک سن با هم در یک فرد جمع نخواهند شد.

نمودار سن ایده‌آل، برعکس منحنی زنگوله‌ای است

معمولاً بهترین سن شروع کارآفرینی در اوایل دهه 20 تا اواسط دهه 50 است چون هنوز درگیر تعهدات خانوادگی نشده اید و زمان زیادی را متعلق به خودتان دارید. ولی این امر به این معنی نیست که افراد بالای 55 سال انرژی و توان کارآفرینی ندارند.

میان سالی می تواند بهترین سن باشد

اگر ازدواج نکرده اید و برنامه ای هم برای آن ندارید، پس 35 تا 40 سالگی بهترین سن کارآفرینی شماست. در این سن بهترین ترکیب انرژی و تجربه را خواهید داشت. البته چالاکی ذهن 24 سالگی تان را نخواهید داشت ولی می توانید کمبود آن را با تجربه و تخصص خود پوشش دهید.

بهترین سن شروع کسب و کار

به نظر من عکس منحنی زنگوله ای را در نظر بگیرید و کارآفرینی را در سن جوانی یا میان سالی آغاز کنید. ولی به عنوان یک عدد، من 24 سالگی را پیشنهاد می کنم چون محققان دریافتند که 24 سالگی اوج فعالیت ذهن است و بعد از آن روند نزولی خواهد داشت. پس فرصت زیادی نداریم.

در اوایل دهه 20 سالگی توانایی، سرعت و خلاقیت مغز در بهترین حالت خود برای شروع یک استارتاپ است. همچنین انرژی فیزیکی در این سن اجازه کار شبانه روزی را به شما می دهد. با این حال یک فرد 20 ساله تجربه کافی برای جلوگیری از اشتباهات را ندارد. ولی بهتر است با اشتباهاتمان رو به رو شویم. شروع یک کسب و کار در هر سنی احتمال اشتباهاتی را خواهد داشت.

اما پاسخ من به این سوال این است که : هر زمانی که توانستید. اگر روحیه ریسک پذیری، انرژی و شور و اشتیاق برای شروع یک استارتاپ را دارید، هیچ وقت برای این کار دیر یا زود نیست.

INC.COM

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved