10 توصیه برای استارتاپ ها در همکاری با شرکت ها

توصیه برای استارتاپ ها
نویسنده: Mostafa Esmaeili ۰۲ تیر ۱۳۹۹

1. توانایی فروش خود را بهبود بخشید

بر روی کاری که می‌توانید برای شرکت‌ها انجام دهید، تمرکز نمایید، نه آنچه آنها می‌توانند برای شما انجام دهند. نقاط ضعف و انگیزه‎های آنها را درک کنید. تنها بر روی ایده خود تمرکز نکنید بلکه تجربیات کسب و کار خودتان، شیوه جذب مشترک، مدل رشد و …. را نیز معرفی نمایید.

 

توصیه برای استارتاپ ها

2. بشنونید و یاد بگیرید

بسیاری از شرکت‌ها گزارش داده‌اند که استارتاپ‌ها تنها آنچه که دوست دارند را می‌شوند و به مشکلات و علاقمندی‌های شرکت توجهی ندارند. اگر شرکتی می‌گوید که علاقمند به همکاری نیست، سعی کنید بفهمید چرا؟ (به عنوان مثال مشکل کجاست؟ زمان بندی؟ نیاز؟ قیمت؟ و…). برای ارتباط با شرکت‌ها دروازه ورود را شناسایی کنید و بدانید با شخص مناسبی صحبت می‌کنید که قدرت تصمیم‌گیری دارد.

 

توصیه برای استارتاپ ها

3. شبکه سازی، شبکه سازی، شبکه سازی

قهرمان شرکت‌ها را پیدا کنید. اما مراقب نحوه مذاکره با آنها باشید. بخاطر داشته باشید که شرکت‌های بزرگ می‌توانند چیزی بیش از پول به شما ارائه دهند، اطلاعات در مورد بازار یا معرفی به شما به بازار ممکن است بسیار ارزشمندتر باشد. از پرسیدن نترسید.

 

توصیه برای استارتاپ ها

4. اعتماد سازی کنید

انتظار داشته باشید که پیش از انعقاد قرارداد همکاری، چندین ماه مذاکره کرده باشید. از اعتماد ایجاد شده با ذکر مکرر نام شرکت و انتشار اطلاعات محرمانه مذاکرات، سو استفاده نکنید. در مورد توانایی‌های خود صادق باشید و نسبت به آنچه نمی‌توانید انجام دهید، واقع بین باشید.

 

توصیه برای استارتاپ ها

5. در مورد بحث مالکیت فکری دقت کنید

در مورد اینکه بعد از این همکاری، مالکیت فکری محصول چگونه خواه بود شفاف باشید بخصوص اگر، هسته اصلی کسب و کار شما را تشکیل می‌دهد. البته به یاد داشته باشید که اکثر شرکت‌ها نمی‌خواهند ایده شما را بدزدند، و در بیشتر مواقع معتقد هستند که ایده بخش کوچکی از محصول نهایی را تشکیل می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

موانع شرکت‎ها برای همکاری با استارتاپ ها

 

6. دیدگاه و زبان مذاکره خود را در نظر بگیرید

بسیاری از VCها ممکن است از نوآوری‌های جدید استقبال کنند ولی شرکت‌ها اینگونه نیستند. نوآوری با تغییرات اندک بسیار راحتر فروش خواهند رفت تا نوآوری‌های مخرب. این موضوع به شرکت‌ها این اطمینان را القا می‌کنند که این تغییر امکان پذیرتر خواهد بود.

 

توصیه برای استارتاپ ها

7. مورد زمان‌بندی، واقع بین باشید

استارتاپ‌ها معمولا در تخمین زمان انعقاد قرارداد دچار مشکل می‎شوند و از روند کندی که در شرکت‌ها جریان دارد، تعجب می‌کنند.

 

توصیه برای استارتاپ ها

8. تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید

گزینه‌های دیگر را همزمان پیش ببرید تا زمانی که قرارداد امضا شود و خیلی مراقب انحصار طلبی باشید.

توصیه برای استارتاپ ها

 

9. به دنبال تمامی پیشنهادها نروید

دنبال کردن هر پیشنهادی شما و استراتژی شما را ضعیف می‌نماید. بعضی از اوقات بهتر است برخی شرکا را از زندگی خود حذف نمایید.

 

توصیه برای استارتاپ ها

10. بدانید چه زمانی همکاری را متوقف نمایید

بسیاری از استارتاپ‌ها بطور تصادفی توسط شرکت‌ها از بین می‌روند. همواره شرایط را برای کاهش ضرر و زیان خود بررسی کنید و درنظر داشته باشید مسیری که شرکت طی می‌کند چقدر از مسیر شما دور است.

 

توصیه برای استارتاپ هاDMOND
اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved