هنر همکاری (Art of Co-operating )

هنر همکاری
نویسنده: مدیر سایت ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

هنر همکاری

همکاری میان شرکت‌ها باید بخشی از تفکر هر کسب وکاری باشد. همکاری می‌تواند برای استارتاپ‏ ها و سازمان‌های کوچکتر، هزینه‌های فعالیت‌های تکراری را کاهش دهد. سازمان‌های کوچکتر می‌توانند موج خود را به مکان‌هایی که نمی توانند خودشان به آنجا برسند، روانه کنند. همکاری به نظر می‌رسد راهی است مناسب، برای سازمان‎هایی که می‌خواهند مستقل باقی بمانند اما به هزینه‌های کم، مقیاس بزرگتر یا سهم وسیع تر بازار نیاز دارند.

همکاری میان شرکت‎ها، چه میان شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان چه میان شرکت‌های مختلف در یک زنجیره تامین، واقعیت زندگی امروز کسب و کارهاست. رابطه میان شرکت‎ها دقیقا شبیه روابط انسانی، شروع شده، توسعه پیدا کرده و یا به شکست می‎انجامد همچنین می‎توان گفت که هیچ دو رابطه‏

ای مسیر مشابهی را طی نمی‎کند. بهترین روابط سازمانی نیز، مانند ازدواج، همکاری واقعی است که جهت موثر بودن نیاز به توجه به معیارهای خاصی دارد. خانم رزابت روس کانتر، هشت عامل ( , “Eight I’s That Create Successful We’s.”) را شناسایی می‌کند که در موفقیت اتحادها و مشارکت‌ها در به دست آوردن منافع مشترک موثر هستند.  

تعالی فردی (Individual Excellence)

هر دو شرکت طرف همکاری بایستی قدرتمند بوده و توانایی ارائه ارزشی به این همکاری را داشته باشند. بایستی انگیزه‎های ورود به این همکاری مثبت باشد (نظیر ایجاد فرصت‌های مشترک در آینده) و نه منفی (نظیر پوشاندن نقاط ضعف یا فرار از وضعیت سخت و دشوار)

اهمیت (Importance):

این همکاری با اهداف استراتژیک هر دو شرکت بایستی مطابقت داشته باشد. شرکت‏های همکاری هدف‎های بلندمدتی دارند که این رابطه نقش موثری را برای رسیدن به این هدف بازی می ‏نماید.

وابستگی (Interdependence):

همکاران به یکدیگر نیاز متقابل دارند. آنها دارای دارایی و مهارت‎های مکملی هستند و حضور هردو گروه برای انجام هدف مشترک ضروری است.

سرمایه‏ گذاری (Investment):

شرکت‎های همکار بر روی یکدیگر سرمایه‏ گذاری می‎نمایند ( به‎عنوان مثال از طریق مبادله سهام، مالیکت اشتراکی و …) برای نشان دادن تعهد خود به رابطه. در واقع آنها یک نشانه محسوس برای تمایل به همکاری بلند مدت ارائه می ‏دهند.

اطلاعات (Information):

برقرار ارتباط میان شرکت‎های همکاری شفاف است. شرکت‎ها، اطلاعات مورد نیاز برای انجام همکاری شامل اهداف، اطلاعات فنی و نقاط ضعف، قوت و … را به اشتراک می‏ گذارند.

یکپارچگی (Integration):

شرکت‎های همکار ارتباطات و شیوه‎های عملی مشترکی را جهت پیشبرد امور تعریف می نمایند. آنها ارتباطات گسترده‌ای را میان سطوح مختلف سازمان ایجاد می نمایند.

نهادینه‎سازی (Institutionalization):

رابطه میان شرکت‎های همکار کاملا رسمی است با مسئولیت‎های مشخص و فرآیندهای تصمیم‏ گیری معین. در واقع این ارتباطات فارغ از روابط فردی شکل می گیرد.

تمامیت (Integrity):

همکاران به شیوه‌های شایسته‌ای که به توافق و اعتماد متقابل اعتقاد دارند، رفتار می‌کنند. آنها اطلاعاتی را که به دست می آورند سوء استفاده نکرده و همدیگر را تضعیف نمی‌کنند.

تهیه توسط تیم تولید محتوای دیموند

مهسا بنی عامریان

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved