گزارش رویداد Investment Summit در بوشهر

گزارش رویداد Investment Summit در بوشهر
نویسنده: مدیر سایت ۱۳ آذر ۱۳۹۷

در تاریخ ۷ آذرماه 1397، اولین رویداد Investment Summit  در بوشهر با همکاری شتابدهنده  دیموند، پارک علم و فناوری خلیج فارس و سازمان فناوری اطلاعات استان بوشهر و سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد، برگزار شد.

این رویداد با هدف معرفی شتابدهنده دیموند و اعلام رسمی آغاز فعالیت آن­ها، آشنایی سرمایه ­گذاران با اکوسیستم بوشهر، معارفه تیم های فعال در این منظقه با سرمایه گذاران بومی و ملی و شبکه سازی میان آن ­ها انجام شد.

پیش از رویداد، به منظور آمادگی تیم ها برای ارائه به سرمایه گذاران، کارگاه آنلاین با مربی­گری آقای روزبه شاهرخی از منتورهای شتاب دهنده دیموند در روز ۵ آذرماه برای تیم های منتخب، برگزار شد. در این کارگاه در مورد فاکتورهای کلیدی برای سرمایه گذاری بر روی تیم ­ها و تشریح آن­ها در جلسه­ مذاکره با سرمایه گذاران بحث شد. همچنین مختصری به چگونگی تدوین برنامه کسب و کار و برنامه مالی و اشاره به مدل ­های درآمدی در این مذاکرات پرداخته شد.

رویداد در ساعت ۱۴ با حضور سرمایه گذاران و فعالین حوزه فناوری اطلاعات و مدیران استانی آغاز و در ابتدا، شبکه­ سازی میان

تیم های دعوت شده و سرمایه­ گذاران به مدت ۴۵ دقیقه  انجام شد. در این شبکه سازی شرکت دیموند به شناسایی سرمایه گذاران و فعالین استانی پرداخت و از آن­ها برای همکاری با دفتر بوشهر دعوت به عمل آورد. همچنین تیم­ های پذیرفته شده در کمپ پیش شتابدهی دیموند در دفتر بوشهر در این رویداد حضور داشتند که به سرمایه گذاران معرفی شدند.

داوران ارائه استارتاپ ها، آقای بهروان مدیر توسعه کسب و کار شتابدهنده دیموند، آقای مهرمنش مدیر ارزش افزوده شرکت همراه اول، آقای اکباتانی مدیر طرح و توسعه شرکت شناسا، آقای جلیلی از صندوق پژوهش و فناوری کریمه، بودند و سرمایه گذاران فرشته نیز علاوه بر شرکت های سرمایه گذاری، در این رویداد حضور داشتند.

ارائه استارتاپ ها به ترتیب زیر آغاز شد:

کودک فناور ناپ: سامانه آموزش الکترونیکی ناپ، مبتنی بر وب و اپ موبایل که با محتواهای الکترونیکی تعاملی به آموزش شاخه ­های مختلف علوم به کودکان و نوجوانان می پردازد.

فارکس اپ: اپلیکیشنی که با استفاده از ربات­ های هوشمند و معامله گر و با الگوریتم ­های هوشمند و تمام اتوماتیک و نظارت ۲۴ ساعته به کاربران در معاملات مالی و خرید و فروش ارز مشاوره می­ دهد.

شناور اطفا حریق: شناور هوشمند آتشنشان که بدون سرنشین هدایت می ­شود و به علت ابعاد کوچکتر قابلیت این را دارد که سریع­تر به محل حادثه برسد و همچنین هزینه تامین و نگهداری آن در مقایسه با شناورهای بزرگ بسیار کمتر است.

ویزیطب:‌ اپلیکیشن نوبت دهی آنلاین و مراکز خدمت درمانی و مطب ­ها. با این اپلیکیشن پزشکان و مراکز خدماتی و درمانی می ­توانند به رایگان ایجاد پروفایل کنند و بیماران با توجه به موقعیت مکانی به نزدیکترین پزشک و یا پزشک متخصص و حاذق در هرجای دیگری دسترسی پیدا کنند.

پوشاپ: اپلیکیشن پوشاپ با توجه به نیاز افراد به تهیه پوشاک موردنظر خود با طرح موردنظر، به کاربران امکان طراحی لباس­ های خود و اندازه ­گیری توسط خود افراد یا خیاطان در محل می ­دهد. و آن­ها می ­توانند لباس خود را در کوتاهترین زمان تحویل بگیرند. همچنین امکان خرید آنلاین از طرح­ های تولیدی ­ها و لباس ­های آماده را در اختیار افراد قرار می­ دهد.

پیک چی:‌ اپلیکیشنی که خدمات درون شهری و ارسال مرسوله ­های پستی و سفارش اینترنتی غذا را انجام می­ دهد.

پس از پایان ارائه ها، زمانی برای استراحت و محاسبه امتیازات داوران اختصاص داده شد که در راستای این امتیاز دهی، سه

 

تیم برگزیده به ترتیب:

تیم اول: پوشاپ

تیم دوم: فارکس اپ

تیم سوم: کودک فناور

معرفی شدند

در  پنل پایانی رویداد به سوال و جواب با سرمایه ­گذاران مدعو پرداخته شد. در این گفتگو سرمایه­ گذاران به غنای اکوسیستم بوشهر اشاره داشتند. در ادامه آقای جلیلی به مشکلات راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری کریمه پرداختند و آقای مزارعی مدیر مرکز رشد خلیج فارس به راه اندازی نزدیک صندوق پژوهش بوشهر اشاره کردند.

همچنین به چگونگی ترغیب سرمایه­ گذاران سنتی برای ورود به این عرصه پرداخته شد که لازمه آن ایجاد فضایی است که سرمایه­ گذاران بتوانند اعتماد کنند.

سرمایه گذاران استارتاپ­ های بوشهر را خوب ارزیابی کردند که در صورت بررسی بیشتر می­ تواند سرمایه ­گذاری صورت گیرد.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved