ادغام طراحی در فرآیند کسب و کار

ادغام طراحی در فرآیند کسب و کار
نویسنده: مدیر سایت ۲۱ مهر ۱۳۹۷

ادغام طراحی در فرآیند کسب و کار

اگر شما در حوزه دیجیتال و یا کسب و کارهای نوآورانه فعالیت می‎کنید،  در حال تلاش برای تدوین و پیاده‎سازی یک استراتژی نیز هستید. احتمالا شما نوعی از تفکر طراحی را تجربه کرده‎اید. ممکن است شما تجربه Design sprint یا شرکت در یک کارگاه تفکر طراحی یا حتی استفاده از یک ابزار طراحی را نیز داشته باشید. طراحی، ارزش افزوده‎ای به برخی از نقاط فرآیند کسب و کارتان ارائه خواهد کرد.

تفکر طراحی را فراموش کرده و به عملیات طراحی رجوع کنید


تفکر طراحی در مورد “اندیشیدن مانند یک طراح” است. هرکسی می‎تواند این کار را انجام دهند و هرکسی بایستی اینکار را انجام دهد. این برای طراحان به معنای “انجام ترفندهای طراحی” و خلق ایده است. برای درک واقعی ارزشی که ابزار، ذهن و مهارت طراحی می‎توانند به ارمغان بیاورند، طراحان باتجربه بایستی با تمامی فرآیندهای کسب و کار و یا پروژه شما درگیر باشند. و این دقیقا همان چیزی است که عملیات طراحی برای من معنی دارد: ادغام و یکپارچگی طراحی با عملیات کسب و کار و یا پروژه.

فرآیند توسعه خدمت

برای درک چگونگی انجام این کار، باید بفهمید که چگونه طراحی، ارزش افزوده‎ای را در تمامی بخش‎های فرآیند توسعه خدمت ایجاد می‏ کند. اجازه دهید نگاهی به گام‌های پروژه توسعه خدمت بیاندازیم:

کندوکاو

مصاحبه با ذینفعان برای دریافت ایده خدمتی که مورد نیاز آنهاست

تعریف

تعریف خدمتی که می خواهید آن را توسعه دهید.

طراحی

بعد از اینکه برای خدمت مورد نظر طراحی کردید

ارزیابی

و با ذینفعان آن را امتحان کردید.

تحویل

سپش خدمت را به‏ شیوه‎ای چالاک توسعه می‏ دهید.

هم راستایی استراتژیک

هم اکنون ببینید که خدمت طراحی شده همراستا با اهداف استراتژیک شما هست یا خیر.

طراحی در نقش مرکزی


برای اینکه ببینیم می‎توانیم نقش مرکزی تری به طراحی بدهیم، ما باید این فرآیند را از مرحله نمونه ‏سازی شروع کنیم.  براین اساس ما می‌توانیم از نمونه اولیه برای مصارف زیر استفاده کنیم:
– درک درستی از بینش‎ها پیدا کنید. این تمرکز، بستری را برای ارتباط مردم با پیشینه‎های متفاوت و تسهیل توسعه ایده فراهم می‏ آورد. با تمرکز بر روی طراحی، شما به بینش عمیق‎تر و مرتبط ‏تری دست پیدا خواهید کرد.
– سوال درست را پیدا کنید. با پرسیدن اینکه: ” آیا این طراحی مشکلی را حل می‏ کند؟” شما معمولا با این پاسخ مواجه می ‏شوید که طراحی مشکل را حل می ‏کند، اما مشکل دیگری را. این به شما کمک می‎کند که مشکل واقعی و عمیق را پیدا کنید.
– به سرعت و ارزان نسخه قابل تست را تولید کنید: برای به حداکثر رساندن میزان یادگیری و کاهش ریسک، در اسرع وقت بایستی نسخه قابل آزمایش را تولید کنید. با ساخت نمونه اولیه، شما می ‏توانید به سرعت و ارزان محصول خود را با کاربران واقعی امتحان کرده و ببینید آیا راه حل شما کار می‏ کند؟

– ارائه طرح‎های تایید شده و دقیق به تیم توسعه: اگر محصول اولیه را چندین بار تولید کرده باشید، بایستی نسخه آخر را به عنوان طرح برای توسعه استفاده کنید. در مورد کسب و کارهای دیجیتالی که تولیدی در آن وجود ندارد، طرح ‏هایی که با کدهای واقعی نوشته می‏ شوند بسیار واقعی‎تر و سریعتر خواهد بود.
– پیدا کردن نقاط کور: در طول روند توسعه ممکن است به نقاطی بر بخورید که تاکنون به آن نپرداخته ‏اید. در اینصورت می‎توانید به محصول اولیه خود، ویژگی‎های دیگری اضافه کنید که  محصول را به یک سند زنده تبدیل می کند که در حال تکامل است.
– اهداف استراتژیک را حفظ کنید: در طول فرآیند تحقیق و طراحی، اصول و استراتژی خدمات خود را طراحی کرده‎اید. شما با آنها را با استراتژی مدیریت خود کنترل کردید تا اهدافتان را شناسایی کنید. و این تمام چیزی است که در تولید نمونه نیز دیده شده است. اما همه افراد تیم شاید قادر به درک آن نباشند. شما می‎توانید از محصول اولیه برای اعتبارسنجی خدمت خود در برابر اهداف استراتژیک استفاده نمایید.
اگر آن را به نمودار اضافه نمایید، می‏بینید که برخی از حلقه‎های بازخورد ظاهر می‎شوند و هر مرحله به مرحله توسعه پیدا می‏ کند. و طراحی نقشه مرکزی را ایفا می ‏نماید.

 

منبع: https://medium.com

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved