به ترن هوایی کارآفرینی خوش آمدید!

به ترن هوایی کارآفرینی خوش آمدید!
نویسنده: مدیر سایت ۳۰ مهر ۱۳۹۷

زندگی یک کارآفرین شبیه زندگی کردن در یک شهربازی است. ما همه در مورد ترن هوایی کارآفرینی چیزهایی می دانیم ولی تنها یک ترن در این شهربازی وجود ندارد، بلکه تمام عمر باید از یک ترن به ترن دیگر حرکت کنید.

درست مثل یک شهربازی، در دنیای کارآفرینی هر روز اتفاقات تازه می افتد. بازی های پر سر و صدا، نورهای زیاد، موسیقی و شلوغی زیاد همه جا دیده می شود. شما به شهربازی نرفته اید که کل روز در صف بایستید و یک بازی را سوار شوید. بلکه تا جایی که می توانید قرار است بازی کنید و کارآفرینی هم دقیقاً به همین شکل است.

از یک ترن به ترن دیگر

اولین ترنی که سوار می شوید ترن کوچکی است که صف کوتاه و فراز و نشیب های ملایم دارد، ولی هیجان و ترس هم در آن وجود دارد. به عنوان یک کارآفرین شما همیشه می خواهید قله های جدیدی فتح کنید، به ارتفاعات بالاتر برسید و چالش های جدیدی را تجربه کنید به همین علت با تمام شدن یک دور ترن، وارد صف ترن بعدی می شوید.

وقتی به بالاترین نقطه این ترن می رسید ترسناک و هیجان انگیز است. به خودتان قول می دهید که این آخرین بار باشد و بازی های بعدی را آسان انتخاب کنید. ولی وقتی یک دور تمام می شود دلتان برای هیجان تنگ شده و دوباره وارد صف های طولانی می شوید. رمز بازی این است که هیجان را در تمام لحظه ها و حالت های نرمال احساس کنید و از آن لذت ببرید.

برخی فکر می کنند با رسیدن به موفقیت یا تکمیل تیم و … این ترن تمام  می شود در حالی که اینطور نیست. باید دیدگاهتان را عوض کنید تا از تمام لحظه های آن، چه در صف یا استراحت و چه در ارتفاعات پایین ترن از آن لذت ببرید. چشم انداز و اهداف بزرگ داشته باشید و از تک تک گام هایی که در این راه بر می دارید لذت ببرید. موفق ترین افراد تنها به مقصد فکر نمی کنند بلکه از مسیر لذت می برند و سعی می کنند بهترین خودشان باشند.

شخصیتی که الان هستید حاصل تمام ترن هایی است که سوار شدید و شهربازی خودتان که در آن هستید، و تمام ترن هایی که سوار خواهید شد بخشی از زندگی شما هستند پس سعی کنید از فراز و نشیب های آن لذت ببرید. ممکن است در همان لحظه نتوانید لذت ببرید، بدهکار باشید و هیچ نوری در انتهای تونل شهربازی نبینید، ولی به محض تمام شدن تونل دیدگاهتان نسبت به آن عوض می شود.

چطور هر روز از چالش های جدید لذت ببریم؟

اول باید ترنی که سوار شده اید را بپذیرید و تمام زندگیتان را در آرزوی تمام شدن ترن فعلی نباشید چون به محض تمام شدن آن، بعدی شروع می شود.

 

منبع: entrepreneur.com

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved