تیم استارتاپی عالی چطور و از کجا شکل می گیرد؟

تیم استارتاپی عالی چطور و از کجا شکل می گیرد؟
نویسنده: مدیر سایت ۲۲ آبان ۱۳۹۷

تیم، اصلی ترین عامل موفقیت یا شکست یک استارتاپ است و برای بنیان گذاران هر استارتاپ، بیزنس یعنی کل زندگی. وقتی استارتاپ به مشکل می خورد تمام تمرکز و فکر بنیان گذاران درگیر موفقیت می شود و به همین دلیل، در مراحل اولیه تشکیل یک استارتاپ، “تیم” چیزی فراتر از تعدادی کارمند است. سم آلتمن، بنیان گذار شتابدهنده Y Combinator می گوید: یک آدم متوسط در یک شرکت بزرگ مشکلاتی را ایجاد می کند ولی باعث از بین رفتن شرکت نمیشود، اما یک آدم متوسط در 5 نفر اول یک استارتاپ قطعاً باعث شکست کامل تیم خواهد شد.

تجربه نشان داده مواردی در رزومه افراد که باعث جلب نظر مدیران شرکت ها برای استخدام می شود، دال بر این نیست که آن شخص هم تیمی خوبی در یک استارتاپ خواهد بود.

اعضای خوب یک استارتاپ معمولاً در محل های غیرعادی پیدا می شوند، چون آن ها افرادی هستند که کمتر به دنبال یک شغل استاندارد و نرمال می گردند. برای مثال بنیان گذار شتابدهنده Y Combinator یکی از بهترین اعضای تیمش را در اینستاگرام و در لایک های یک تبلیغ کارآموزی پیدا کرد. او یک دختر 22 ساله و دانش آموز سال آخر کالج بود که هم اکنون نقش مهمی در این شتابدهنده ایفا می کند. خیلی از افراد خبره و کار بلد، برای همکاری در شرکت های بزرگ مناسب تر هستند تا شرایط کاری استارتاپی با منابع محدود، اقدامات سریع و همکاری همه جانبه.

پس معیارهای استاندارد و نرمال را کنار بگذارید.

چیزی که اینجا مهم است مهارت های شخصی آن فرد نیست، بلکه مناسب بودن شخصیت او برای فضای استارتاپی است. این نکته چه برای بحث فنی و مهندسی چه برای بخش های بازاریابی و برندینگ، کار می کند. چون نگرش افراد مهم تر از سوابق و تجربیات آن هاست.

اگر شخصی باهوش است، با عرضه است و شما می توانید زمان زیادی را در کنار او بگذرانید، پس او می تواند هم تیمی خوبی برای شما باشد.

منبع: forbes.com

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved