سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد

سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد
نویسنده: مدیر سایت ۱۰ دی ۱۳۹۶

کارن کراد، اولین پلتفرم آنلاین تأمین مالی جمعی بر اساس تخصیص سهام در ایران

 

تامین مالی همواره یکی از چالش‌های اساسی ایجاد و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه و مخاطره‌پذیر بوده است. از این‌ رو در دهه‌های اخیر، نوآوری‌هایی نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر و

شتاب‌دهنده های کسب و کار راه اندازی شده اند تا جایگزینی برای نهادهای تامین مالی سنتی مانند بانک‌ها شود. این امر تلاشی برای کاهش برخی از خلاءهای موجود تامین مالی در مراحل مختلف کسب وکارهای نوآورانه است. با این وجود هنوز خلاء بزرگی در تامین مالی شرکت‌های نوپا و کارآفرین در مراحل اولیه تجاری‌سازی وجود دارد. یکی از ابتکارهای قابل‌توجه در زمینه تامین مالی شرکت‌های کسب و کارهای کارآفرین، استفاده از پلتفرم های تامین مالی جمعی است.

پس از گذشت مدت زمانی از تأسیس شتابدهنده دیموند، برخی نیازها با گسترش اکوسیستم استارتاپی پدیدار شد و به منظور تسهیل روابط بین استارتاپ ­ها و سرمایه ­گذاران، همچنین در دسترس قرار گرفتن امکانات لازم برای استارتاپ ­ها، تحقیق و بررسی در رابطه با گسترش فعالیت ­های اکوسیستم و مرتفع ساختن نیازهای کارآفرینان و افراد فعال در این حوزه شروع شد. از حدود یک سال و نیم پیش R&D کارن­ کراد آغاز و با بهره­ گیری از تجارب مدل­ های موفق جهانی، اولین سامانه­ آنلاین تأمین مالی جمعی بر اساس تخصیص سهام در ایران راه ­اندازی شد.

تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) در چهار مدل اصلی در حال فعالیت است: بر پایه ­جایزه یا پاداش (Reward-Based)، بر پایه­ کار خیر یا اهدا (Donation-Based)، بر پایه­ وام (Debt-Based) و بر پایه­ تخصیص سهام (Equity-Based)؛ کارن­ کراد فعالیت خود را به عنوان پلتفرم آنلاین تأمین مالی جمعی، در حوزه­ تخصیص سهام آغاز کرده است؛ بدین شکل که در صورت دستیابی یک پروژه به هدف تأمین مالی در سایت کارن­ کراد توسط سرمایه ­گذاران، هر کدام از سرمایه­ گذاران به نسبت میزان آورده­ی خود از آن استارتاپ (شرکت) سهام می گیرند؛ بدیهی است که در صورت عدم موفقیت هر پروژه در دستیابی به هدف مالی ذکر شده در کارن­ کراد طی زمان مشخص شده، سرمایه به سرمایه­ گذاران بازگردانده می ­شود.

استارتاپ ­ها، سرمایه­ گذاران، شرکت ­های بزرگ و مربیان کسب و کار، چهار بخش اصلی کارن­ کراد را تشکیل می ­دهند که خدمات ویژه­ ای به هر کدام ارائه می گردد؛

به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت کارن­ کراد به نشانی  رجوع کرده یا با ایمیل info@karencrowd.com در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved