شباهت بازی فوتبال به کسب و کار

شباهت بازی فوتبال به کسب و کار
نویسنده: مدیر سایت ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

رقابت، کار تیمی و پیروزی، مهمترین بخش های بازی فوتبال هستند. اما در مورد کسب و کار چطور؟

دفتر کار شما قطعاً شباهتی به زمین چمن فوتبال ندارد اما فعالیتی که در این دو فضا انجام می شود، مشابه است، این که با راهبری یک نفر، کل تیم در راستای رسیدن به یک هدف تلاش می کنند و این شباهت شاید علاقه مدیران به بازی فوتبال را توجیح کند.

کار تیمی

در بازی فوتبال بارها شاهد بودیم که یک بازیکن با انگیزه تمام تلاشش را می کند تا به دروازه تیم مقابل برسد و نزدیک دروازه به یکی از هم تیمی هایش پاس می دهد تا گل را به ثمر برسانند. اما شما به کسی پاس نمی دهید که احتمال می دهید توپ را از دست بدهد، بلکه به کسی پاس می دهید که با همکاری کامل با شما، گل خواهد زد.

این دقیقاً در کسب و کار اتقاق می افتد. یک مدیر نمی تواند به تنهایی تمام کارها را انجام دهد و احتیاج به یک تیم همکار دارد.

کار تیمی، رویا را به واقعیت تبدیل می کند. Team work makes the Dream work

مذاکره

کاپیتان یک تیم فوتبال باید برای جذب بازیکن و جذب سرمایه برای فعالیت های تیم، مذاکره کند. در بیزنس هم مذاکره هر روز اتفاق می افتد. برای سرمایه گذاری روی منابع، نوآوری و هر آنچه که به موفقیت کسب و کار کمک می کند. این مذاکرات آنقدر جدی هستند که گویا برای گرفتن جایگاه اول در لیگ فوتبال می جنگید.

راهبری

در فوتبال در کنار مربی تیم، یک کاپیتان وجود دارد. در کسب و کار نیز در کنار مدیرعامل، یک دستیار مدیرعامل حضور دارد تا راهنمایی های لازم را به سایر اعضای تیم بکند و انگیزه برای موفقیت را در آن ها ایجاد کند.

41 درصد از شرکت هایی که تیم داخلی خود را به همکاری با یکدیگر تشویق می کنند، رضایت مشتری بالاتری دارند.

یک مدیر باید بر عملکرد اعضای تیم نظارت داشته باشد اما در کنار این نظارت، باید انعطاف و اعتماد لازم را داشته باشد تا اعضای تیم هر یک به روش خود کارش را انجام دهد. کارمندان باید احساس راحتی و اعتماد به مدیریت داشته باشند و یک راهبر باید این احساس را به اعضای تیم القا کند که “می توانند” .

هدف را نزدیک خود نگه دارید.

در هر شوت فوتبال، هدف ضربه زدن به توپ است. در کسب و کار هم باید همینطور باشد. این هدف هر اندازه ای که باشد، باعث ایجاد انگیزش برای حرکت در تیم خواهد شد تا هرجه سریعتر و بهتر به آن برسند. در شبیه سازی بازی فوتبال با کسب و کار، بازیکنان، همکاران شما هستند، نوع شوت کردن، استراتژی اجرایی شماست و تیم رقیب، موانعی است که شما در کسب و کار خود خواهید داشت و صدای همهمه در ورزشگاه، تشویق اطرافیان شماست.

معرفی تیم

شما با نام خانوادگی و شماره بازیکن پست تی شرتتان معرفی می شوید، ولی آنچه اهمیت دارد، نشان روی سینه شماست که هر نقشی هم داشته باشید، تیم را معرفی می کند. در بیزنس هم فارغ از اینکه شما دستیار مدیرعامل هستید، مشاور یا بازاریاب هستید، از طریق نقش هایی که ایفا می کنید، تیم را معرفی خواهید کرد.

به اعضای تیم، توجهی که لیاقتش را دارند، نشان بدهید.

بازیکن سال، یا کارمند نمونه؟ داشتن سیستم های تشویقی اینچنینی، به کارمندان انگیزه می دهد تا با تمام توان خود تلاش کنند و این باعث بیشتر ماندن افراد در تیم شما می شود. با افزایش 5 درصد ثبات تیم، از 25 تا 85 درصد سوددهی شرکت افزایش می یابد. با اینکه اکثر مدیران این موضوع را می دانند اما برنامه ای برای این کار ندارند.

سیستم تشویقی برای اعضای آینده تیم هم جذاب خواهد بود و باعث جمع شدن تیم بهتری برای شرکت شما خواهد شد.

پس بهترین تیم را جمع کنید، سخت کار کنید و به اهدافتان برسید.

منبع

 

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved