شروع کسب و کار، بدون سرمایه کافی

شروع کسب و کار، بدون سرمایه کافی
نویسنده: مدیر سایت ۰۶ شهریور ۱۳۹۷

 

اگر ایده خوبی دارید که به خاطر نداشتم سرمایه آن را اجرا نکرده اید، کارتان را شروع کنید. به گفته رابرت کایوساکی، “برای پول درآوردن احتیاجی به پول نیست”

در اینجا به 8 راه شروع کسب و کار بدون سرمایه اشاره می کنیم:

1- از یک تیم بزرگ شروع نکنید.

از ابتدا سنگ بزرگ بر ندارید و با هر آنچه که دارید شروع کنید. خیلی بهتر است که شما از یک کسب و کار کوچک شروع کنید و رشد کنید تا اینکه از ابتدا بزرگ شروع کنید. از طرفی هر کسب و کاری هم احتیاج به سرمایه اولیه زیادی ندارد. بسیاری کسب و کارهای اینترنتی فقط به لپتاپ و اینترنت احتیاج دارند.

2- درآمدزایی جانبی انجام دهید.

در مراحل اولیه کسب و کارتان، شاید لازم باشد از روش هایی غیر از فعالیت اصلی شرکت، درآمدی برای سرمایه گذاری روی کارتان به دست بیاورید. شرکت Airbnb در زمانی که سرمایه کافی برای ادامه نداشت، از همین روش استفاده کرد.

3- هزینه ها را کاهش دهید.

لازم نیست از ابتدا برای هر کاری، متخصص استخدام کنید. خودتان مطالعه کنید و سعی کنید خودتان بخش زیادی از کارها را جلو ببرید. در نتیجه هم هزینه تان به شدت کاهش خواهد یافت و هم خودتان پیشرفت می کنید.

4- از سازمان های خصوصی وام بگیرید.

وام گرفتن از بانک ها فرایند سخت و طولانی دارد. ولی برخی سازمان ها و شرکت های خصوصی هستند که به کارآفرینان وام میدهند. سعی کنید از آن ها استفاده کنید.

5- کمک های مالی را از دست ندهید.

سالانه بسیاری از افراد، سازمان ها، دولت و شکت ها، کمک های مالی به کارآفرینان ارائه می کنند. فقط باید برای آن ثبت نام کنید. سعی کنید این موقعیت ها را از دست ندهید.

6- با سرمایه گذاران فرشته همکار شوید.

این افراد علاوه بر سرمایه گذاری و تامین مالی استارتاپ شما، می توانند مشاوره و منتورشیپ خوبی از تجربیاتشان به شما ارائه دهند.

7- از پول دیگران استفاده کنید.

برای مثال می توانید از پول پیش خرید مشتری که هنوز محصولش را دریافت نکرده برای خرید ملزومات خود استفاده کنید و از آن ها پول کافی برای محصول مشتریتان به دست بیاورید.

8- از شبکه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان استفاده کنید.

اگر صفحه فیسبوک و توئیتر شما دنبال کنندگان زیادی دارد شما بهترین سرمایه را برای تبلیغات و معرفی استارتاپتان دارید. همچنین تبلیغات دهان به دهان هنوزهم تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

 

entrepreneur.com

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved