نوآوری، گامی تهدیدآمیز یا فرصت طلبانه

نویسنده: Mostafa Esmaeili ۱۸ آذر ۱۳۹۸

در دنیای امروزی، توان سازگاری و اداره کردن تغییرات ، عنصر اصلی موفقیت و بقای هر سازمان است و کسب این توانایی­‌ها خود، مستلزم توجه سازمان به خلاقیت و نوآوری افراد است. سازمان­های موفق، سازمان­هایی هستند که خلاقیت و نوآوری، نوک پیکان حرکت آنان را تشکیل می دهد.

corp. Cover

پیشرفت نوآوری و تکنولوژی باعث شده شرکت­ها تحت فشار قرارگرفته و مدل­کسب و کار سنتی آنها با تهدیداتی مواجه شود. از آن جا که نوآوری به عنوان عامل مهم و حیاتی سازمان ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغیر امروزی شناخته می­شود، سازمان ها با نوآوری بیشتر در پاسخ به محیط های متغیر و ایجاد و توسعه قابلیت های جدیدی که به آنها اجازه دهد به عملکرد بهتری برسند، موفق خواهند بود.

درحال حاضر این نوآوری و پیشرفت در دست استارتاپ­هاست، شرکت­های نوپایی که نیروی متخصص، دانش به­روز در زمینه تکنولوژی و کسب وکار را دارا می­باشند و سعی در پیشرفت جامعه و بهبود فرایندها دارند. Airbnb و Uber نشان داده­اند که شرکت های نوپا با مفاهیم جدید تجاری برای شرکت های بزرگ تهدید به حساب می­آیند درنتیجه وقتی یک استارت آپ محصول یا خدمات جدیدی را راه اندازی می کند، شرکت ها باید سریع عمل کرده و خدمات مشابهی را ارائه دهند. اگر اینگونه نباشد، خطر از دست دادن بازار را دارند.

quote

جنبه مثبت مشارکت استارتاپ­­ها و شرکت ها روشن است. شرکت های بزرگ همه این منابع را دارند: منابع ، سرمایه و شبکه گسترده­ای از همکاران و مشتریان- منابعی که هر استارتاپ دوست دارد به آن دسترسی داشته باشد. ازسوی دیگر بنیانگذاران استارتاپ­ها این شانس را دارند که در کنار شرکت های پیشرو در بازار فعالیت کنند.

corporates

درحال حاضر کشورهای دیگر و شرکت­های بزرگ در جهان با دیدن تهدیدات، همکاری با استارتاپ­ ها را آغاز کردند.که چند نمونه­های موفق در زیر آمده است. 

باتوجه به رشد و توسعه روزافزون اکوسیستم کارآفرینی ایران، خلأ همکاری استارتاپ­ها و شرکت­ها به شدت احساس می­شود از این رو شتابدهنده دیموند به عنوان یکی از بازیگران فعال این اکوسیستم برنامه مدون جهت برقراری ارتباط هدفمند میان استارتاپ­ها و شرکت­ها تحت عنوان پلتفرم نوآوری سازمانی، تنظیم نموده است.

در خبرنامه­های بعدی با پلتفرم نوآوری سازمانی دیموند بیشتر آشنا خواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نوآوری باز می­توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved