“همکاری در فروش” یا Affiliate Marketing

مساله «دغدغه‌ها» در مذاکرات قراردادی
نویسنده: مدیر سایت ۰۱ مهر ۱۳۹۷

“همکاری در فروش” یا  Affiliate Marketing چیست؟ 

 

“همکاری در فروش” فرآیندی است که از طریق آن، همکاران فروش برای بازاریابی و فروش محصولات فرد یا شرکت‎های دیگر کمیسیون دریافت می نماید.

برخلاف تعریف پیچیده آن، عملی نسبتا ساده است. همکار فروش به سادگی برای محصولاتی که شخصا به آن علاقه دارد، جستجو می‎کند، سپس آن محصول را تبلیغ کرده و دیگران نیز می‌توانند از مزایای این محصول استفاده نمایند. در این میان، همکار فروش بخشی از سود حاصل از هر فروش را دریافت می ‏نماید.

“همکاری در فروش” چگونه اتفاق می‎افتد؟

از آنجایی که همکاری در فروش از طریق توزیع و تقسیم مسئولیت بازاریابی محصول و تولید آن در بین طرفین عمل می‏ کند، فرآیند بازاریابی را به منظور استفاده بهینه از توانایی‎های مختلف افراد، برای اثربخش بودن استراتژی‎های بازاریابی از طریق تامین مشارکت با بیشترین سود طرفین، مدیریت می‏ نماید. برای انجام این کار، سه طرف مختلف بایستی درگیر شوند:

1.    فروشنده یا تولید کننده محصول: فروشنده، چه یک کارآفرین تنها باشد چه یک شرکت بزرگ، یک سازنده، تولید کننده و یا خرده‌فروش است با یک محصول برای فروش. محصول می‎تواند یک شی فیزیکی، مثل لوازم خانگی یا خدمت، مثل آموزش. در این روش فروشنده نیازی نیست در فرآیند بازاریابی درگیر شود.

2.    همکار فروش یا تبلیغ کننده: به عنوان ناشر، توزیع‌کننده یا تبلیغ‌کننده شناخته می‎شود. همکار در فروش می‌تواند یک شخص و یا یک شرکت مستقل باشد که برای محصول تولید شده به شیوه‎ای جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه، بازاریابی می‌نماید. به عبارت دیگر، محصول، باهدف متقاعد کردن مشتری به اینکه محصول برای آنها ارشمند و مفید است، تبلیغ می ‏شود. در صورتیکه مشتری اقدام به خرید نماید، همکار در فروش کمیسیون خود را دریافت می ‏نماید. همکاران در فروش اغلب مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آنها بازاریابی می کند و به منافع و علایق آنها توجه ویژه‎ای دارد. این فرآیند یک برند خاص و یا شخصی ایجاد می‏ کند که به همکار در فروش برای جذب بیشتر مشتریان کمک می ‏نماید.

3.    مصرف کننده: چه مصرف‌کننده بداند و چه نداند، آنها و خریدهایشان محرک اصلی فرآیند همکاری در فروش هستند. محصولات در شبکه‎های اجتماعی، وبلاگ‎ها و وب سایت‎ها به اشتراک گذاشته می ‏شود. زمانی که مصرف‎کننده محصول را می‎خرد، تولید کننده و همکار در فروش، سهم خود را از سود بایکدیگر به اشتراگ می‎گذارند. در برخی موارد همکار، در موضوع دریافت کمیسیون را با خریداران درمیان می‌گذارند. در سایر موارد مصرف‎کننده به ‏طور کامل نسبت به فرآیندهای پشت پرده خرید، بی اعتناست. در هرصورت، به‏ ندرت آنها به خاطر خرید محصول از فرآیند همکاری در فروش مبلغ بیشتری پرداخت خواهند کرد. سهم همکار معمولا در قیمت نهایی محصول درنظر گرفته شده است.

چگونه کمیسیون به همکار در فروش پرداخت می‎شود؟

یک روش سریع و ارزان برای درآوردن پول بدون سختی، فروش محصول است. همکاری در فروش، روش بسیار مناسبی برای کسانی است که به‏ دنبال افزایش درآمد خود از طریق اینترنت هستند. اما چگونه کمیسیون همکاران برای برقراری پیوند میان فروشندگان و مصرف‏ کنندگان، پرداخت می‎شود؟ همواره نیاز نیست که مصرف‌کنندگان خریدی را انجام دهند که همکار، مبلغی را دریافت نماید. براساس برنامه همکاری در فروش، میزان مشارکت همکار در فرآیند فروش با توجه به معیارهای مختلفی اندازه‌گیری می‌شود.  – پرداخت به ازای هر فروش – پرداخت به ازاری هر مراجعه کننده – پرداخت به ازاری هر کلیک

  کانال‎های متعارف همکاری در فروش

اکثر همکاران کانال‌های مشترکی برای جلب مخاطبان خود و بازاریابی و تبلیغ محصولات استفاده می‎نمایند. اما همه از یک راه مشترک برای تبلیغ محصول استفاده نمی‌کنند. درواقع، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آن استفاده نمایند.

1.    اینفلوئنسرها

2.    وبلاگ نویس‎ها

3.    لیست ایمیل ها

4.    وب سایت‎های بزرگ

 

آیا روش “همکاری در فروش” برای استارتاپ‎های مناسب است؟

1.    شما تنها برای نتیجه هزینه پرداخت می‏ نمایید: برخلاف شیوه‎های سنتی بازاریابی، شیوه همکاری در فروش، یکی از مرقون به صرفه‎ترین شیوه‎های بازاریابی است. اگر همکاران فروش شما نمایش مناسبی نداشته باشند و مشتریانی برای شما جذب نکند، پولی دریافت نخواهند کرد.

2.    شما زمانی را برای تبلیغات صرف نمی‏ کنید: اجازه دهید دیگران این کار را برای شما انجام دهند و شما نگران مسائل مهم دیگر باشید یا مسائلی که در مورد آنها تخصص دارید. نیازی نیست شما متخصص بازاریابی باشید، و همچنین نیازی ندارید که شیوه‎های خاصی را برای اجرا برنامه “همکاری در فروش”یاد بگیرید. به‎سادگی برنامه “همکاری در فروش” را برنامه‏ ریزی کنید و کمیسیون همکاران خود را یکبار در پایان ماه پرداخت نمایید.

3.    ترافیک سایت خود را افزایش داده و سئو سایت را بهبود بخشید: بسیاری از همکاران بک لینک‎های زیادی برای سایت شما ایجاد می ‏نمایند. علاوه بر این می‎توانید مطمئن باشید که تمامی پیوندهای شما بهینه سازی شده است.

4.    همکاران فوق‏ العاده‎ای پیدا کنید، شما برنده هستید: شما نیازی به تعداد زیاد همکار برای موفقیت در برنامه “همکاری در فروش” ندارید. به طور کلی هر کسب و کارها به 2 یا 3 همکار وابسته‎اند که بیش از 50 %  درآمد برنامه “همکاری در فروش” خود را از آن کسب می‏ نمایند.

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved