هک رشد، راهکاری برای تحول فروش و بازاریابی

هک رشد، راهکاری برای تحول فروش و بازاریابی
نویسنده: مدیر سایت ۰۳ شهریور ۱۳۹۷

هک رشد، راهکاری برای تحول فروش و بازاریابی

هک رشد که مجموعه ای از فعالیت های صحیح و خطا در کسب و کار است، توانسته در بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی، میزان فروش را دگرگون کند.

هک رشد بر پایه 4 فعالیت اصلی: آنالیز، ایده پردازی، اولویت دهی و تست بنا شده است که هر یک از مراحل، دارای قوانین هدفمندی برای افزایش کارایی است.

فرایند آنالیز

تنها یک اولویت برای کسب و کار تعریف می شود و آن بازخورد مستقیم از کاربران و مشتریان است. یک هکر رشد، با توجه به بازخوردی که از طرف کاربران دریافت می کند، می بایست داده های لازم برای ایجاد ایده های جدید جمع آوری کند.

این دریافت بازخورد نباید تحت تاثیر اقتدار مدیران و یا هکرهای رشد قرار گیرد و هیچ گونه تعمیم پذیری در فرایند آن جای ندارد.ََ

فرایند ایده پردازی

همه کارکنانی که توان ایده پردازی برای کسب و کار را دارند، به صورت جداگانه و به دور از هر گونه قضاوت در مرحله اول، ایده ها را به هکر رشد ارائه می کنند تا در صورت عملی بودن ایده، آنها را به ترتیب اجرایی کنند.

در این مرحله، نحوه مدیریت نیروهای انسانی نقش بسیار تعیین کننده ای در کارآمد بودن ایده ها دارد و به نوعی می توان اشاره کرد کاهش تعداد ایده ها، نشان از بیماری سیستم مدیریتی دارد.

 فرایند اولویت دهی

کسب و کارها همه احتمالات موجود را روی ورق آورده و از میان آنها، با استفاده از الگوریتم IEP، محتمل ترین ایده ها را از بالا به پایین، مرتب می کنند و یک به یک، به اقتضای زمان در دسترس، آنها را از بانک ایده، به لیست فعالیت های هفتگی اضافه می کنند.

در این مرحله، هکر رشد می بایست حداکثر تلاش را برای از بین بردن مدل ذهنی خود انجام دهد و ایده ها را کاملاً بر اساس وقایع و تخصص تیم اولویت دهی کند.

مرحله تست کردن

هکر رشد ایده های استخراج شده و اولویت دهی شده را یک به یک به اعضای گروه رشد می سپارد و سعی می کند با نظارت کلی، از به انحطاط کشیده شدن فرایند و تغییر مسیر جلوگیری کند.

در مرحله چهارم، مهمترین عامل، تمرکز بر ادامه دادن تست ها در مسیر تعیین شده در جلسه اول هک رشد خواهد بود. تیم رشد می بایست در کنار هکر رشد، با جوی آرام تست ها را انجام دهد و هر گونه تسنج در تیم، می تواند به قیمت نیمه کاره ماندن کسب و کار تمام شود.

هک رشد شمشیری دو لبه است، زیرا اجرای صحیح چهار مرحله ذکر شده، می تواند میزان فروش کسب و کارها را تا 100% در 1 ماه افزایش دهد و اجرای غلط آن، می تواند شرکت ها را وارد بحران های شدید از زاویه نیرو انسانی کند.

 

منصور کیارش – مشاور بازاریابی و هک رشد

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved