چگونه یک ارائه بدون نقص داشته باشیم؟

چگونه یک ارائه بدون نقص داشته باشیم؟
نویسنده: مدیر سایت ۰۵ آبان ۱۳۹۷

چگونه ارائه موفقی داشته باشیم، انگار که تمام کسب و کارمان به آن وابسته است! چون واقعا همین‏طور است. تجربه نشان داده  “استارتاپی بهترین ارائه را دارد که بهترین ارزیابی و انتخاب را، از بین توصیه‎هایی که پیش از رفتن برای ارائه دریافت کرده است، داشته باشد. ” توصیه‎های زیر یک جمع‏ بندی کلی از تمامی توصیه‏ هاست.

– قبل از تهیه ساختار ارائه خود، دقیقا مشخص کنید که خروجی مطلوب شما چیست:

داستانی که شما می‎خواهید بازگو کنید زمانی به‏ درد بخور خواهد بود که شنونده شما با اهدافتان مرتبط شوند. برای رسیدن به این منظور، خروجی ایده‏ آل خود را تعریف کنید؛ سپس بقیه ارائه خود را حول “شمال واقعی” خود بچینید. برای هر ارائه‎ای پاسخ این سوال را بدانید: “زمانی که صحبت من تمام شد، می خواهم مخاطبانم چه کاری را انجام دهند؟”

– صدای خودتان را ضبط کنید، صدای خودتان را ضبط کنید و بازهم صدای خودتان را ضبط کنید.

زمانی که برای سرمایه‎گذار ارائه‎ای دارید، این ارائه بایستی بهترین خروجی شما باشد، براساس تجربه، بهترین روش، ضبط صدای خودتان است. ضبط صدا علاوه براینکه به شما یاد می‏ دهد که از چه کلماتی استفاده کنید، کمک می‎کند که متوجه شوید کجاها لحن و تن صدایتان را تغییر دهید و کجاها از قدرت سکوت استفاده کنید.

– اطرافتان را از کسانی پر کنید که از انتقاد کردن از شما نترسند.

به‎عنوان یک کارآفرین، تمایل داریم فکر کنیم که چیزی که برای ما مشخص است، برای همه هم همین قدر واضح هست. این یک تفکر خطرناک است و هرچه بازخوردهای بیشتری دریافت کنید، احتمال برقراری ارتباط با مخاطب مناسب بیشتر خواهد بود.

– بهترین ارائه دنیا بی ارزش است اگر، به مخاطب اشتباه ارائه شود!

در زمان شروع به کار، بسیاری از استارتاپ‎ها از هر فرصتی برای صحبت با سرمایه‎گذاران استفاده می‏ کنند. براساس تجربه ما، این موضوع چقدر می‎تواند بدون نتیجه و وقت‎گیر باشد. زمان، سرمایه است. همیشه این سه سوال را از خود بپرسید:

  1. آیا این سرمایه‏ گذار علاقمند به سرمایه‎گذاری در این حوزه است؟
  2. شرایط سرمایه‏ گذاری‎های قبلی آن چگونه است؟
  3. آیا علایق و ارزش‎های آنها با ما همسوست؟

– مطمئن شوید که بیشتر بر روی کارهایی که انجام داده ‏اید متمرکز هستید تا آن چیزی که می خواهید انجام دهید.

به جای استفاده از جملات “ما این کار را انجام خواهیم داد”، بگوید ” ما در حال انجام این کار هستیم”

– بر روی نقاط قوت خود مانور دهید

استارتاپ‌ها از روز اول برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی خوب تلاش می‎کنند. بایستی این موضوع در ارائه مطرح شود تا سرمایه‏ گذار و مخاطب درست جذب شود. همیشه به یاد داشته باشید که سرمایه‎گذار و رابطه سرمایه‏ گذاری، یک خیابان دو طرفه است. تجربه نشان می‏ دهد که ماندن در مسیر ماموریت و نشان دادن شخصیت تیم، یک راه برای ثبات است.

– زمان خود را بر روی اولین جمله صرف کنید:

بهترین ارائه، توجه مخاطب را با اولین جمله جذب می‏کند.

– سادگی، پادشاه است:

تجربه نشان می‎دهد که در ارائه خود هیچوقت از کلمات سنگین و پیچیده استفاده نکنید. کارآفرینانی که ارتباطات موفقی برقرار می‏ کنند، ممکن است مثل یک دانشمند فکر کند اما به سادگی صحبت می‏ کنند که همه متوجه صحبتشان می‎شوند.

به‏ طور خلاصه، بهترین ارائه، به سرمایه‏ گذاران چیزی را می‏ دهد که بایستی بدانند و نه یک کلمه اضافه‎تر.

مبنع

اشتراک گذاری:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved