ماتریس ایده استارتاپی

ماتریس ایده استارتاپی
نویسنده: Mostafa Esmaeili ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

ما، در شتابدهنده دیموند، هر روزه افراد زیادی که علاقه‌مند به راه اندازی استارتاپ خود هستند را ملاقات می‌کنیم، اما امکان ندارد تا پیش‌بینی کنیم که آیا ایده آن‌ها 5 تا 10 سال آینده هم کارا است یا نه!!

به طور کل، افراد در پیدا کردن ایده‌ای که آنان را به سمت خلق استارتاپ سوق می‌دهد، عجول می‌باشند؛ پس هوشمندانه است که:

شما بازار یا فرصتی را که هیچ وقت تصور نمی‌کردید در آن فعالیت کنید را هم بررسی کنید! شاید بتوانید در آن حوزه‌ها موفقیت بیشتری کسب کنید. در کل صبر در کوتاه مدت می‌تواند زمان زیادی را در طولانی مدت برای شما صرفه جویی کند!

Startup Matrix

با این حال، یک راه برای یافتن یا بررسی ایده‌های تازه را به شما شما پیشنهاد می‌کنیم و آن این است که با دید باز، بازارهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا اینکه یک فرصت خاص برای شما مهیا شود.

البته از همین جا است که کار واقعی برای شما شروع می شود:

بررسی صنعت، صحبت با مشتریان، یادگیری در مورد تاریخچه آن صنعت و درک مشکلات آن برای اعتبارسنجی ایده خود.

برای کمک به بخش طوفان مغزی (brainstorming) به عنوان مرحله مهمی از بررسی، ماتریسی را جمع آوری کرده‌ایم که به تشریح بازارهای مختلف می‌پردازد و همچنین تاکتیکی را که یک شرکت می‌تواند برای ورود محصولی بی‌نظیر به بازار ارائه کند، بررسی کرده‌ایم.

طوفان فکری

*این ماتریس حتی می‎تواند برای یک بازار خاص مانند رسانه نیز استفاده شود تا طیف گسترده‌تری از فرصت‌ها را به شما نشان دهد.

برخی از سلول‌های این ماتریس را با استارتاپ‌های جهانی متناسب با آن مضامین پر کرده‌ایم و نکنه‌ای دیگر این که این ماتریس به هیچ وجه جامع نیست (و یک شرکت یا استارتاپ می‌تواند در بیش از یک گروه جای بگیرد)، اما شرکت‌های موجود به شما کمک می‌کند تا ایده‌هایی که در واقعیت به عنوان یک استارتاپ وجود آمده را بررسی کنید و ترسیم، تکمیل و تحلیل ماترسی برای شما آسان‌تر شود.

برای مشاهده ماتریس، کلیک کنید

به این ماتریس کمتر به عنوان یک نقشه و بیشتر به عنوان یک نقطه شروع برای خلاقیت فکر کنید. احتمالاً ایده میلیاردی بعدی به شما نمی دهد! اما ممکن است خط فکری تازه‌ای را در شما ایجاد کند و در مرحله بعد به ایده‌ای نو تبدیل شود.

منبع
اشتراک گذاری:
برچسب ها:
Related news

نظرات کاربران

نظراتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

Copyright © 2019 DMOND Inc. All rights reserved